خبرگزاری کار ایران

به میزبانی عمارت باغ نظری انجام شد؛

افتتاح‌جشنواره سفره ایرانی-فرهنگ گردشگری با حضور زاگرس‌نشینان در همدان

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۶۸۵

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان 18 تا 20 مردادماه میزبان دومین جشنواره سفره ایرانی- فرهنگ گردشگری است. مراسم افتتاحیه این جشنواره چهارشنبه 18 مردادماه در عمارت باغ نظری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این مراسم مهندس علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان ویژه این مراسم و سایر حاضران و میهمانانی که در این جشنواره مشارکت دارند، روز خبرنگار را به اهالی رسانه تبریک گفت و بیان کرد: گردشگری سومین صنعت بزرگ دنیا است و با توجه به اهمیت نقشی که غذا در این صنعت ایفا می‌کند غذاهای بومی و محلی به عنوان میراث ناملموس ما مطرح می‌شوند و مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرند.

 مالمیر افزود: در ایران از تنوع خوبی در زمینه غذا برخوردار هستیم و استان‌های زاگرس‌نشین در این زمینه سبقه طولانی داشته و از غنای خوبی برخوردارند.

وی تأکید کرد: با وظیفه‌ای که در حفظ و معرفی میراث ملموس و ناملموس داریم ضرورت دارد که با برنامه‌های مختلف از جمله برگزاری چنین جشنواره‌هایی این میراث را معرفی و احیا کرده و بتوانیم شاهد ارتقای کیفیت غذاها باشیم.

مالمیر در ادامه با ارائه توضیحاتی درباره برگزاری این جشنواره گفت: در این جشنواره استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام و همدان حضور داشته و در قالب60 غرفه به ارائه غذاهای سنتی خود می‌پردازند.

  مدیرکل میراث فرهنگی همدان اضافه کرد: این جشنواره دو قسمت دارد؛ یک قسمت مسابقه در حوزه عرضه غذا است و قسمت دیگر عرصه معرفی و فروش غذاها است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنیع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به ثبت نان به عنوان میراث ناملموس گفت: ویژگی دیگر جشنواره امسال، وجود غرفه‌هایی برای پخت نان است.

مالمیر در پایان تصریح کرد: در کنار این غرفه‌ها کارگاه‌های آموزشی پخت غذا نیز داریم.

در ادامه مراسم، محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان به جایگاه آمد و ضمن تشکر از مهندس علی مالمیر میزبان جشنواره و مدعوین روز خبرنگار را تبریک گفته و تصریح کرد: هر کدام از استان‌های شرکت کننده در این جشنواره می‌توانند مقصد گردشگری باشند و سازمان گردشگری نیز می‌تواند مهم‌ترین سازمان در توسعه و اشتغال باشد.

 نیکبخت در ادامه سخنان خود گفت: مهندس علی مالمیر مدیری بسیار خوش‌ذوق است که در رابطه با معرفی شرایط خوب استان در زمینه گردشگری برنامه‌های ارزشمندی دارد. استاندار همدان اظهار امیدواری کرد که با تقویت گردشگری بتوانیم از صنعت نفت چشم‌پوشی کنیم.

افتتاح‌جشنواره سفره ایرانی-فرهنگ گردشگری با حضور زاگرس‌نشینان در همدان

محسن رنجبر مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری و دبیر ملی این جشنواره نیز با ایراد سخنانی پیرامون گردشگری، این صنعت را موتور محرکه بسیاری از اقتصادهای دنیا دانست و گفت: گردشگری باعث توزیع درآمد در سطوح مختلف جامعه شده و تنها صنعتی است که سود حاصل از آن به جوامع محلی نیز می‌رسد.

رنجبر ادامه داد: آمارها می‌گویند یکی از شاخص‌های مورد توجه در بحث توسعه گردشگری عنصر غذا است و بیش از 2500 نوع غذا در ایران ثبت شده است.

مراسم افتتاحیه دومین جشنواره سفره ایرانی- فرهنگ گردشگری با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی- هنری از جمله اجرای موسیقی توسط گروه چکاد، اجرای هل‌پرکه توسط گروه سنتی آوای کرمانشاه و اجرای نمایش کمدی موزیکال توسط گروه هنری روستای سولان به اتمام رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز