خبرگزاری کار ایران

بایزید مردوخی؛ اقتصاددان :

راه توسعه کردستان تشکیل کنسرسیوم بانکی است

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۳۴۵

اقتصاددان برجسته کشور گفت: یکی از راه های توسعه استان کردستان تشکیل کنسرسیوم های بزرگ بانکی با حمایت دولت است تا در امورات زیرساختی و سرمایه‌گذاری ورود کنند.

به گزارش ایلنا، بایزید مردوخی در جلسه هم اندیشی با فعالان بخش خصوصی در زمینه توسعه استان کردستان، که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی تشکیل شد، با اشاره به اینکه متد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در توجه جدی به بخش خصوصی و ارزش نهادن به سرمایه گذاران ، می تواند زمینه ساز تغییر نگاه های سنتی به امر توسعه باشد گفت: امروزه در همه اقتصاد های سرمایه داری و سوسیالیستی نقش و جایگاه دولت در اقتصاد کمرنگ شده و دولت فقط زمینه و زیرساخت ها را فراهم می کند و در واقع مدل توسعه این است که دولت و بخش خصوصی با هم توسعه ایجاد می کنند.

وی با انتقاد از نظام تدبیر حاکم بر استان در سالهای گذشته، گفت: آنچه بزرگراه سنندج -مریوان، سنندج -همدان، میاندوآب -کرمانشاه، فرودگاه سقز و راه آهن و زیرساخت نامیده می‌شود، می بایست در گذشته به نتیجه می رسید نه اینکه امروز با این وضعیت کمبود اعتبار، دولت تمرکزش را بر آن بگذارد.

مردوخی گفت: یکی از راه های توسعه استان کردستان تشکیل کنسرسیوم های بزرگ بانکی با حمایت دولت است تا در امورات زیرساختی و سرمایه گذاری ورود کنند.

وی همچنین تصریح کرد: خوشبختانه وزارت اقتصاد در سه سال گذشته نسبت به اصلاح قوانین سختگیرانه در امر سرمایه گذاری و تولید اقدام کرده و دولت باید موانع قانونی باقیمانده را برداشته و نسبت به تسهیل صدور پروانه ها و مجوزها اقدام عاجل به عمل آورد.

این اقتصاد دان و استاد دانشگاه همچنین خاطر نشان کرد: متاسفانه در شاخص های منتشره بانک جهانی در مورد نظام تدبیر کشورها که بر اساس کیفیت قوانین ارزیابی می شود کشور ایران بدترین وضعیت را دارد.

وی تاکید کرد: اگر در دوره دولت دوازدهم در استان کردستان تحرک جدی در زمینه رفع بیکاری و ایجاد اشتغال ایجاد نشود و حوزه های کشاورزی و صنعت در این استان پویا نشود شرایط بیکاری در استان کردستان نگران کننده تر خواهد شد.

مردوخی همچنین گفت: برنامه های تنظیم شده و دیکته شده از بالا به پایین دردی از مناطق کمتر توسعه یافته درمان نمی کند و ضرورت دارد مدیران استانی با همکاری و هماهنگی بخش خصوصی برنامه های توسعه ای را در محیط تهیه و تدوین و اجرا کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز