خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد:

بخش کشاورزی ظرفیت اشتغال با هدف تولید پایدار را دارد

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۲۸۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بخش کشاورزی ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال با هدف تولید پایدار دارد. این ظرفیت باید به عنوان یک اولویت مهم مد نظر تشکلات بخش کشاورزی باشد.

به گزارش ایلنا، کریم ذوالفقاری در جلسه هم اندیشی بهره برداران و تشکل‌های بخش کشاورزی که با حضور ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد، گفت: جلسات هم اندیشی راهکار مناسبی برای رفع مشکلات و کمبودها است.

وی با تقدیر از زحمات استاندار کردستان و ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی در راستای توجه ویژه به بخش کشاورزی برای تخصیص اعتبارات افزود: سهم بخش کشاورزی در  سال ۹۵ از اعتبارات استانی با ۲۵ درصد،  بیش از ۲ برابر نسبت به مدت مشابه افزایش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: تخصیص ۵ درصد از اعتبارات استان به صندوق توسعه بخش کشاورزی اقدام ارزشمند دیگر برای این بخش است که با تعامل تشکل‌های کشاورزی و ضوابط منظم نسبت به ساختار اعتباری در جایگاه خوبی قرار دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به نرخ بیکاری در استان کردستان بخش کشاورزی ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال با هدف تولید پایدار دارد این ظرفیت باید به عنوان یک اولویت مهم مد نظر تشکلات بخش کشاورزی باشد.

ذوالفقاری با اشاره به رفع تداخلات اراضی کشاورزی اظهار داشت: در کشور ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده است که سهم استان کردستان ۱۵ هزار و ۸۰۰ هکتار یعنی ۱۰ درصد از کل کشور است که به عنوان مطالبه بخش کشاورزی دارای اهمیت است.

وی در ادامه گفت: باید با تلاش و جدیت حق کشاورزان به خودشان داده شود که از ۱۴۰۰ هکتار زمین دارای نسق ۹۰۰ هکتار آن تایید شده است.

وی همچنین ضمن تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات کم سود به کشاورزان از برنامه های همیشگی بخش کشاورزی است، خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۴۰۶ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان پرداخت شده است که ۱۴۷ میلیاردتومان آن از محل تسهیلات ردیف دار با سود کم بوده است مابقی از منابع داخلی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: باتوجه به واردات گوشت قرمز در کشور ضرباتی به حوزه تولید گوشت قرمز وارد شد لذا باید حمایت های ویژه ایی از این حوزه انجام شود.

وی همچنین اظهار کرد: در راستای تقویت حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی در حال حاضر ۲ واحد در شهرستان های بانه و مریوان در دست اقدام است که می تواند تا حدودی مشکلات میوه های سردرختی، انگور رشه و توت فرنگی حل شود.

به گفته ذوالفقاری، در راستای افزایش تولیدات گلخانه‌ای تسهیل در صدور مجوز، تسهیلات نامحدود با سود کم، صادرات محور کردن محصولات تولیدی گلخانه‌ای از اقدامات مهم در دست اقدام است.

وی تاکید کرد: باتوجه به افتتاح ۲۲ میلیارد تومان پروژه در هفته جهاد کشاورزی سال جاری، در هفته دولت سال جاری نیز ۵۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی در پایان گفت: پیش‌بینی تولید گندم در سال جاری نزدیک به ۳۰۰ هزارتن بود که با تلاش و همکاری بهره‌برداران و تعامل تشکل‌های کشاورزی در راستای تغذیه به موقع مزارع گندم تاکنون ۴۷۰ هزار تن گندم خریداری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز