خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پالایشگاه گاز پارسیان خبر داد:

اشتغال 679 نفر از شهرستان‌های مُهر و لامرد در پالایشگاه گاز پارسیان

مدیرعامل پالایشگاه گاز پارسیان گفت: ۹۴ درصد نیروهای مشغول به کار در پالایشگاه گاز پارسیان ، بومی استان فارس بوده که ۴۷۳ نفر از شهرستان مُهر و ۲۰۶ نفر از شهرستان لامرد هستند و ۶ درصد مابقی از استان های بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سایر نقاط هستند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، ابدالی دهدزی مدیرعامل پالایشگاه گاز پارسیان در نشست کمیته اشتغال شهرستان مهر اظهار داشت: مشکل اشتغال جوانان یک دغدغه ملی است که اختصاص تنها به این منطقه ندارد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند من از جوانان بیکار شرمنده‌ام و امروز مسئولان کشوری و دولت تدبیر و امید به جد به دنبال حل این مشکل هستند و در این منطقه نیز همه مدیران که از جنس خود مردم هستند در فکر چاره‌جویی برای عبور از این معضل و راه گشایی‌اند.

مدیرعامل پالایشگاه گاز پارسیان با بیان اینکه کارکنان پالایشگاه خود را از مردم جدا ندانسته و از جنس همین مردم می‌دانند، بیان داشت: مجموعه پالایشگاه گاز پارسیان تعامل بسیار خوبی با مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و مالیات دارد و حدود دو هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از ۲۰هزار نفر غیر مستقیم در ارتباط با این مجموعه هستند و نباید کاری کنیم که پالایشگاه با برخی احساسات و تندروی‌های ناخواسته از چرخه خارج شود.

ابدالی گفت: ۱۵ سال است که پالایشگاه گاز پارسیان وارد شبکه تولید کشور شده و نیروهای لازم خود را به کار گرفته است، به عنوان مثال عرض می‌کنم که این مجموعه مانند اتوبوسی است که بر روی هر صندلی آن به صورت قانونی یک نفر را و فراتر از آن نفرات زیادی را در بوفه نشانده است و محلی برای جذب ندارد.

مدیرعامل پالایشگاه گاز پارسیان افزود: هنگام راه‌اندازی و انتشار پس از انتشار اطلاعیه استخدام در سال ۸۲، به تعداد انگشتان دست فوق دیپلم جهت اشتغال و جذب در پالایشگاه، در این منطقه حضور نداشت.

وی در مورد انتخاب پیمانکاران پالایشگاه پارسیان گفت: قوانین مطروحه مدنظر ما بوده است و هر پیمانکار بومی که بتواند قوی ظاهر شود را مورد توجه قرار می‌دهیم اما اگر پیمانکاری اعم از بومی و غیر بومی برای ما ایجاد مشکل کند، عذرش را می خواهیم.

مدیرعامل پالایشگاه پارسیان پیرامون موضوع احداث مجتمع رفاهی در استان بوشهر گفت: این موضوع صحت ندارد و مصوبه ای در این زمینه نداشته ایم و با پیگیری هایی که انجام گرفته است، دستور احداث استخر را از مقام عالی وزارت در شهرستان مُهر گرفتیم و هم اکنون در شرکت ملی گاز در انتظار انجام مراحل قانونی است.

ابدالی ادامه داد: پالایشگاه گاز پارسیان یک مجموعه ملی محسوب می‌شود که حدود ۹۰۰ نفر در مجموعه پالایشگاه مشغول به کار بوده و ۹۴ درصد آن بومی استان فارس محسوب می‌شوند که ۴۷۳ نفر از شهرستان مُهر و ۲۰۶ نفر از شهرستان لامرد و ۶ درصد مابقی از استان‌های بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سایر نقاط هستند.

کد خبر : ۵۲۴۵۵۲