خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری کامیاران مطرح کرد:

آموزش‌های مهارتی یکی از مهمترین حلقه‌های مکمل اشتغال است

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۷۸۷

سرپرست فرمانداری شهرستان کامیاران گفت: یکی از مهمترین حلقه‌های مکمل اشتغال، آموزش‌های مهارتی است و این آموزش‌ها می‌تواند راهی مناسب و مطمئنی به سوی اشتغال مولد و پایدار در سطح استان باشد.

به گزارش ایلنا، جمال ارشدی در دیدار با مدیرکل فنی و حرفی استان کردستان از آموزش های مهارتی به عنوان یکی از ارکان مهم و تاثیر گذار ایجاد فرصت های شغلی در منطقه نام برد و خواستار توجه و توسعه بیش از پیش آموزش های مهارتی در سطح شهرستان شد.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین حلقه های مکمل اشتغال آموزش های مهارتی است و این آموزش ها می تواند راهی مناسب و مطمئن به سوی اشتغال مولد و پایدار در سطح استان باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان کامیاران افزود: امروزه با تراکم فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت در سطح کشور روبرو هستیم که اگر آموزش های فنی و حرفه ای توسعه یابد و به آن توجه ویژه شود می تواند نقش مهم و بسزایی در ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی داشته باشد.

در ادامه مدیرکل فنی و حرفه ای کردستان بیان داشت: در راستای اجرایی نمودن بند 2 سیاست های کلی اشتغال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و بند 5 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار و همچنین استمرار و تثبیت اشتغال فرصت های موجود و مورد نیاز جامعه بویژه در مشاغل خرد و خانگی با استفاده از ظرفیت بخش های غیردولتی در توسعه آموزش های مهارتی و نیز برای استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود در محیط های کارگاهی و در راستای توسعه و تنوع الگوهای آموزشی تدوین گردیده است.

سید جمیل احمدی آشنایی با محیط کسب و کار ، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی ، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی خصوصاً در صنایع دستی ، کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند ، کاهش هزینه های جذب و بکارگیری نیروهای فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه های اقتصادی را از جمله اهداف اجرای این طرح برشمرد.

وی از اختصاص سهمیه 1200 نفری این استان در راستای اجرایی نمودن این طرح خبر داد و گفت: سهم شهرستان کامیاران از این میزان تعهد 91 نفر است که امیدواریم با اجرایی نمودن این طرح ملی در سطح استان کردستان شاهد رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال مولد و پایدار در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز