خبرگزاری کار ایران

صادق اکبری خبر داد:

اجرای طرح آمارگیری نیروی کار فصل تابستان 96 در گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۸۲۷

رئیس گروه آمارهای ثبتی، فرابری و پردازش داده‌های آماری معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان از اجرای طرح آمارگیری نیروی کار فصل تابستان 1396، از 21 مرداد لغایت 3 شهریور سالجاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت،صادق اکبری با بیان اینکه اشتغال و بیکاری، از جمله موضوع‌های اساسی اقتصاد هر کشور است به‌گونه‌ای که افزایش اشتغال و کاهش بیکاری، به‌ عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی جوامع تلقی می‌شود، گفت: برای ارزیابی شرایط اقتصادی کشور، نرخ بیکاری یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: طرح آمارگیری نیروی کار از مهم‌ترین طرح‌های آماری مرکز آمار ایران است که با جمع‌آوری اطلاعات پایه‌ای نیروی‌کار کشور، امکان تهیه و ارزیابی برنامه‌های توسعه‌اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... را فراهم می‌کند.

رئیس گروه آمارهای ثبتی، فرابری و پردازش داده‌های آماری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان به اهداف طرح اشاره کرد و ادامه داد: این طرح  با هدف شناخت ساختار نیروی کار، تعیین وضعیت جاری ویژگی‌های جمعیت فعال، شاغل و بیکار و برآورد شاخص‌های نیروی کار به‌ صورت فصلی و سالانه و همچنین تغییرات آن در کل کشور، نقاط شهری، نقاط روستایی و تغییرات سالانه در استان‌ها با روش نمونه‌گیری چرخشی در فصول مختلف سال اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش از این، شاخص‌های عمده نیروی کار از نتایج طرح آمارگیری از ویژگی‌های اشتغال و بیکاری خانوار که در طی سال‌های 79 - 1376 به‌صورت سالانه، در سال‌های  82- 1380 به‌صورت فصلی و در سال 1383 در دو فصل بهار و پاییز اجرا شده است، به‌دست می‌آمد تصریح کرد: از سال 1388 طرح آمارگیری نیروی کار با اهداف کلی و تفصیلی وسیع‌تر و همچنین بهبود کیفیت طرح و انطباق بیشتر با مفاهیم بین‌المللی به ‌ویژه سازمان بین‌المللی کار، جایگزین طرح مزبور شده است که در هفته سوم و چهارم ماه میانی هر فصل اجرا می‌گردد که آخرین اجرا مربوط به اردیبهشت ماه سال 1396 می‌باشد.

اکبری در خصوص شیوه‌های جمع‌آوری اطلاعات گفت: ابزار جمع‌آوری اطلاعات در این طرح تبلت است که بعد از مراجعه حضوری به خانوارهای مورد نمونه، اطلاعات در قالب دو فرم پرسشنامه اعضای خانوار و پرسشنامه فردی جمع‌آوری می‌شود.

وی اضافه کرد: براین اساس طرح نیروی کار فصل تابستان 1396، از 21 مرداد همزمان با سراسر کشور در همه شهرستان‌های استان آغاز و تا تاریخ 3 شهریور به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

اکبری در پایان خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح 24 مأمور آمارگیر، 6 بازبین و یک کارشناس با 7 دستگاه اتومبیل مشغول فعالیت هستند که برای أخذ اطلاعات به 87 خوشه شهری و 80 خوشه روستایی و در مجموع 2004 خانوار مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز