خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های کردستان عنوان کرد:

بهره‌برداری بیش از 20 طرح عمرانی در زندان‌های کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۸۲۷

مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: بیش از 20 طرح عمرانی طی یک سال گذشته در زندان های کردستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، اسحاق ابراهیمی با بیان اینکه فضای کافی و امکانات یکی از مهمترین ملزومات در اجرای هدفمند برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان هاست، گفت: در زندان‌های استان برنامه های مختلف اصلاحی و تربیتی در حوزه های گوناگون از جمله فرهنگی و قرآنی، عقیدتی، حرفه آموزی و اشتغال‌زایی، ورزشی و ... در حال اجرا است که برای موثر واقع شدن هرچه بیشتر این برنامه ها، لازم است که فضا و امکانات کافی در اختیار مسئولان زندان‌ها نیز قرار گیرد.

وی بافت قدیمی و فرسوده بودن را یکی از مهمترین معضلات زندان‌های استان برشمرد و بیان داشت: متاسفانه اکثر زندان‌های استان بیش از چند دهه از عمر آنها می‌گذرد که جوابگوی نیازهای زندانبانی نوین نبوده و در همین راستا ساخت، بازسازی و به سازی مراکز اصلاحی و تربیتی استان نیز ضروری به نظر می رسد. 

ابراهیمی از پایان یافتن عملیات اجرایی بیش از 20 طرح عمرانی در زندان‌های کردستان و طی یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در سال 95 کمیته‌ای در ستاد اداره کل تحت عنوان «کمیته برنامه‌ریزی» تشکیل شد که در این کمیته روسای زندان‌ها طرح‌های پیشنهادی خود از جمله طرح‌های عمرانی مطرح که پس از بحث و تبادل نظر و تامین اعتبار به مرحله اجرا گذاشته می‌شد که ماحصل تشکیل اینچنین کمیته ای، به بهره برداری رسیدن این تعداد طرح عمرانی در زندان‌های استان است. 

مدیرکل زندان‌های کردستان بر استفاده بهینه از فضا و اماکن زندانها تاکید کرد و افزود: از سال گذشته تاکنون و در راستای ایجاد فضای مناسب جهت اجرای هرچه بهتر برنامه های اصلاحی و تربیتی بیش از 5000 متر از اماکن زندان‌های استان بازسازی، به سازی و یا تغییر کاربری داده شد که این موضوع توانست گامی مهم در مسیر استفاده بهینه از فضاها و اماکن باشد. 

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود به احداث بیش از 1000 مترمربع فضای جدید در زندانهای کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: این فضاها شامل ایجاد آسایشگاه جدید برای سربازان، ساخت نمازخانه و اماکن فرهنگی و تربیتی، اماکن رفاهی، اماکن آموزشی، احداث بندهای جدید بر اساس استاندارهای روز و ... است. 

ابراهیمی عضو شورای قضائی استان همچنین از در دست اقدام بودن بیش از 15 طرح عمرانی در زندان‌های این استان خبر داد و بیان داشت: از این تعداد، 7 طرح عملیات آن آغاز و تعداد 8 طرح دیگر در مرحله انجام کارهای مطالعاتی است که امیدواریم با توجه به اقدامات صورت گرفته شاهد بهره برداری هرچه سریع‌تر از این طرح ها نیز باشیم. 

وی در پایان سخنان‌خود به بازدید اخیرهیأت اعزامی سازمان زندان‌های‌کشور به سرپرستی مشاور رئیس سازمان و مجری طرح های عمرانی از زندان‌های استان اشاره کرد و گفت: این هیأت اعزامی در بازدیدهای خود ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در زندان‌های استان و در حوزه های مختلف عمرانی، تعدادی طرح جدید را به تصویب رسانده و ابراز امیدواری کردند که در آینده نزدیک شاهد تحول در زندان‌های کردستان و در امور عمرانی خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز