خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا مطرح کرد:

سهم تسهیلات آستارا در توسعه کسب و کار و اشتغال‌های خانگی افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۷۲۹

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: این شهرستان ظرفیت های بالایی در اشتغال دارد که انتظار داریم صندوق کارآفرینی امید سهم توسعه اشتغال‌های خانگی و کسب و کار را افزایش دهد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری که با حضور  مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گیلان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال بهترین فرصت برای ایجاد همگرایی جهت بسترسازی‌های توسعه شهرستان با محوریت توجه به کارآفرینی است و باید موانع پیشروی آنان در حوزه های مختلف برداشته شود.
 
وی افزود: صندوق کارآفرینی امید استان، اقدامات خوبی در کمک به توسعه اشتغال و کارآفرینی در شهرستان آستارا انجام داده است که امیدواریم این حرکت‌ها برای اشتغالزایی جوانان بیشتر شود.

رنجکش تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های شهرستان آستارا رونق کسب و کار های کوچک است و چون صنایع بزرگ در این منطقه وجود ندارد از همین رو حضور صندوق کارآفرینی امید که فلسفه وجودی اش ارائه تسهیلات ارزان قیمت به کارآفرینان است می‌تواند در این شهرستان کمک بزرگی به بحث اشتغال‌زایی باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به سطح درآمدی مردم در این منطقه، این نوع تسهیلات می‌تواند چرخه اقتصادی شهرستان را بچرخاند فقط باید کمی ساماندهی صورت گیرد تا از سردرگمی مردم جلوگیری به عمل آید و به آنان اطلاعات و آموزش لازم داده شود.

وی با اشاره به اجرای طرح روستای بدون بیکار در آستارا گفت: قصد داریم به کمک صندوق کارآفرینی امید و ارائه تسهیلات ارزان ‌قیمت اشتغال‌های خانگی را در روستاهای این شهرستان رونق بخشیم از همین رو با انتخاب چهار روستا و توسعه کسب و کار کوچک در آنها به صورت پایلوت زمینه های اشتغال زایی فراگیر را فراهم کنیم.

محمدرضا شیخ الاسلامی مدیرعامل صندوق کارآفرینی‌امید استان‌گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی درون گرا و برون گراست؛ درون گرا یعنی تکیه بر امکانات موجود به ویژه در روستاها و توانمندسازی آنها و برونگرا یعنی عرضه تولیدات به مردم.

وی افزود: با توجه به مرزی بودن شهرستان آستارا، همه استان چشمشان به بازارچه ساحلی اینجا برای عرضه تولیدات است، اگر اینجا هم نتوانیم برای فروش موفقیتی کسب کنیم نشان از ضعف ماست.

وی ادامه داد: برخی ها صندوق را نمی‌شناسند و فکر می‌کنند باید در خدمت کارخانجات بزرگ باشیم درحالیکه ما تشکیل شده‌ایم تا از کسب و کار و خرد حمایت کنیم، متاسفانه یا خوشبختانه در همین زمینه هم درخواست‌ها زیاد است و منابع محدود و اگر مدیریت نکنیم دچار مشکل می‌شویم.

شیخ الاسلامی با اشاره به طرح روستای بدون بیکار گفت: بعد از افتتاح اولین روستای بدون بیکار در گیلان توسط رئیس جمهور، آن را به عنوان مدلی برای اجرا در سراسر کشور ارسال کردند و حتی باعث شد ۵ هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی به صندوق کارآفرینی امید اختصاصی یابد.

وی اضافه کرد: امروز هم در آستارا چهار روستا برای اجرای طرح روستای بدون بیکار انتخاب شدند که اگر خوب کار کنیم و قول می‌دهم تا سال ۱۴۰۰ آستارای بدون بیکار داشته باشیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان گیلان در پایان ضمن تشکر از فرماندار آستارا به دلیل پیگیری هایشان در زمینه اشتغال در شهرستان   اعلام آمادگی کرد با توجه به تخصیص یکصد میلیارد ریال برای هزار طرح پرورش ماهی خانگی در استان گیلان حاضریم در صورت وجود تقاضا ۲۰۰ طرح معادل ۲۰ میلیارد ریال را به شهرستان آستارا اختصاص دهیم.
 
در این جلسه همچنین مصوب شد تا به منظور تسهیل در پرداخت تسهیلات به متقاضیان کمیته ای ویژه به منظور رسیدگی تشکیل و مشکلات بررسی شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز