خبرگزاری کار ایران

رئیس امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد کردستان مطرح کرد:

خدمات ویژه به ۲۵ هزار زن سرپرست خانوار کردستانی

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۳۳۹

رئیس اداره امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد استان کردستان گفت: با توجه به جمعیت ۴۵ هزار خانواری تحت حمایت کمیته امداد استان ۲۵ هزار خانوار و حدود ۶۰ درصد از مددجویان کردستانی را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

به گزارش ایلنا، فرهاد کاظمی با بیان اینکه یکی از گروه‌های هدف این نهاد، زنان سرپرست خانوار هستند، عنوان کرد: با توجه به جمعیت ۴۵ هزار خانواری تحت حمایت کمیته امداد استان ۲۵ هزار خانوار و حدود ۶۰ درصد از مددجویان کردستانی را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانواری که  فاقد هرگونه درآمد، حقوق و مستمری از سایر سازمان‌ها  باشند، تحت حمایت کمیته امداد قرار می‌گیرند، افزود: ارائه خدمات معیشتی، فرهنگی و آموزشی و سایر خدمات این نهاد با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی به زنان سرپرست خانوار ارائه می شود.

کاظمی با بیان اینکه همه زنان سرپرست خانوار زیر ۵۵ سال تحت حمایت، توسط این نهاد بیمه اجتماعی شده‌اند، گفت: غربالگری درمانی و سلامت، آموزش و معاضدت حقوقی رایگان، آموزش مهارت‌های زندگی با هدف جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، خدمات فرهنگی و اعزام به اردوهای زیارتی، تربیتی و تفریحی از دیگر خدمات این نهاد به زنان سرپرست خانوار است.

وی با اشاره به اینکه معافیت فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار جهت تأمین معیشت و نیروی کار خانواده از دیگر خدمات ویژه این نهاد به این خانواده ها است، اعلام کرد: برخورداری فرزندان این زنان از طرح اکرام و محسنین با هدف حفظ تحکیم بنیان خانواده و تأمین نیازهای آنان، کمک هزینه ازدواج  دختران و ازدواج مجدد بانوان ، همچنین تامین مسکن مناسب از خدمات کمیته امداد است که زنان سرپرست خانوار در اولویت این خدمات هستند.

رئیس اداره امور حمایتهای اجتماعی کمیته امداد کردستان با بیان اینکه همه امورات و مشکلات مددجویان توسط مددکار خانواده پیگیری می شود، افزود: با هدف تسهیل در ارائه خدمات و کمک به زنان سرپرست خانوار، برای این افراد مددکار زن در نظر گرفته شده است.

وی در پایان فراهم کردن زمینه اشتغال و ایجاد منبع درآمد برای این خانوارها را از دیگر خدمات کمیته امداد نام برد که با هدف توانمندی این زنان انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز