خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از مراسم تحلیف شورای شهر لامرد؛

شورای پنجم؛ سازندگی یا سازهای ناکوک!

مراسم تحلیف اعضای پنجمن دوره شورای اسلامی شهر لامرد با حواشی بسیار برگزار شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از لامرد، ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه(اول‌شهریورماه ۹۶) بود که مهمانان راهی ساختمان سرخ انتهایی بلوار معلم شهر لامرد شدند تا ببینند کدام چهره به عنوان رئیس شورا و مهمتر از آن چه فردی عهده‌دار مسئولیت اداره شهرداری لامرد می شود.

فرماندار لامرد و سه عضو شورای چهارم (آزاد ، مستان نواز و دهقان) و عبدالرضا منصوری (عضو منتخب شورای پنجم) قبل از ساعت مقرر (۱۰ صبح) در صحن شورا حاضر شدند و مراسم تحلیف (سوگند یاد کردن) اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر لامرد راس ساعت مقرر در طبقه دوم ساختمان شورای شهر آغاز شد که پس از آن درویش صفری (ساعت ۱۰:۱)، حجت الاسلام علوی امام جمعه موقت لامرد (ساعت ۱۰:۵) و کشاورز عضو شورای چهارم (ساعت ۱۰:۵) وارد صحن علنی شورا شدند.

پس از قرائت آیاتی از قرآن مجید، حسینی فرماندار لامرد به ارائه سخنرانی پرداخت و در این میان محمد جمالی (ساعت ۱۰:۱۶) و لیلا بهزادی( ساعت ۱۰:۱۸) و خلیل بهادر (ساعت ۱۰:۲۳) با تاخیر وارد صحن علنی شورا شدند.

۶

پس از ارائه توضیحات عبدالهی کارشناسی سیاسی و انتخابات فرمانداری درباره جزییات برنامه تحلیف نیز فرماندار لامرد با بیان نکاتی در خطاب به شورای پنجم، افزود: همه ما در کنار هم با تعامل کار را پیش خواهیم برد و تاکید می‌کنم که شورا متعلق به همه مردم است و ۵ عضو شورای شهر می بایست در عمران و آبادانی متحد شوند. تعامل شورای شهر با نماینده مردم و ادارات و نهادها و معتمدین می تواند به موفقیت هایی منجر شود و همچنین تجربه شوراهای گذشته هم می تواند مفید باشد.

۱۱

حسینی: مردم از شعارهای سیاسی خسته شدند

وی ادامه داد: شورا جایگاه بسیار خوبی برای خدمت به مردم است و نباید سیاسی شود و اگر اختلاف نظری در مصوبات و دستورات است و در مرحله رای باشد و بعد و قبل از آن نباشد، ملاک عمل خدمت به مردم باشد و  کارها را در چارچوب قانون پیش ببرید چرا که امروز لامرد نیاز به وحدت و عمران و  آبادانی دارد.

حسینی بیان کرد: مردم از شعارهای سیاسی خسته شدند و امروز شورا مسئولیت دارد و خودشان تعیین تکلیف کنند که چه کاری می خواهند انجام دهند و افرادی انتخاب کنید که متخصص و شایسته باشند.

آزاد: تنها عملکردها باقی می ماند

در ادامه حسین آزاد عضو شورای چهارم لامرد ضمن تبریک به اعضای دوره پنجم نیز گزارش عملکردی از شورای چهارم ارائه کرد و با اشاره به سخن حضرت علی (ع)؛ که اگر منصب ها ماندنی بود به شما نمی رسید، اظهار  داشت:  دوره چهارساله شورا در حد چند دقیقه پایان می پذیرد و تنها عملکردها باقی می ماند.

وی در ادامه گفت: در زمان آغاز شورای چهارم ، تحریم ها بر سر کشور سایه افکنده بود و شهردار هم در پرداخت حقوق کارکنان با مشکلاتی روبرو بود و بدهی هایی از دوره گذشته وجود داشت و آسفالت شهر وضعیت مناسبی نداشت و مشکلات عدیده دیگری هم دیده می شد و خداوند کمک کرد که کارمندان شهرداری را راضی نگه داریم و امروز آسفالت اکثر بلوارها و میدان های شهر انجام شده است.

۴

آزاد اضافه کرد: شورای چهارم را سیاسی ترین و چالشی ترین شورا می دانند ، به چالشی بودن شورا افتخار می کنم چرا که شهر با تضارب آراء و انتقادهای سازنده؛ پیشرفت می کند.

وی با توصیه به شورای پنجم در حفظ اتحاد اظهار داشت: اینجا جایگاهی است که باید شورایی فکر کرد و  بایست شورایی تصمیم گرفت و همه ی اعضای شورا باید متحد شوند تا شورا سربلند باشد.

عضو شورای چهارم شهر لامرد با اشاره به تصویب پروژه هایی در شهر از بودجه متمم و اعتبارات عوارض ارزش افزوده که نماینده مردم در مجلس پیگیری کردند ، بیان داشت: راه اندازی کارخانه آسفالت و همچنین سنگ شکن و دیگر طرح هایی مثل اجرای پارک بانوان از مصوبات مهم شورای چهارم و از نیازهای اصلی شهر است.

وی از شورای پنجم خواست که همزمان با آغاز کار شوراها، نسبت به بازگشایی مسیر امتداد بلوار معلم اقدام کنند تا بار ترافیکی شهر بر روی این مسیر قرار گیرد.

آزاد در ادامه گفت: وضعیت پارک ها مناسب نیست و مردم از کمبود امکانات رنج می برند و فضای سبز پارک‌ها مناسب نیست که بایستی شورای پنجم سر و سامانی به پارک‌های محلات دهد و همه مجموعه صنعتی باید به کمک توسعه فضای سبز شهر بیایند تا انتظارات حداقلی مردم برآورده شود.

آزاد در آخرین تریبون شورای شهر، ضمن قدرانی از همکارانش در شورای چهارم و شهردار و کارمندان شهرداری قدردانی کرد و تریبون را به حجت الاسلام علوی امام جمعه موقت لامرد سپرد.

امام جمعه موقت لامرد در ادامه این مراسم ضمن قدردانی از شورا و شهرداری دوره چهارم و تبریک به  منتخبان دوره پنجم گفت: شورا باید کارهای عمرانی انجام دهد و دیدگاه های سیاسی نباید در کارها دخالت داده شود و فردی باید برای شهرداری انتخاب شود که کار عمرانی انجام دهد.

طبق روال مراسم آغازین شوراها، رئیس سنی (درویش صفری متولد ۱۳۳۵) و منشی (خلیل بهادر متولد ۱۳۵۹) انتخاب شدند و منتخبان شورا، سوگند یاد کردند و هرکدام بصورت جداگانه متن سوگندنامه را امضاء کردند و ثبت دبیرخانه شورا شد.

در ادامه پس از ادای سوگند منتخبان، انتخابات هیئت رئیسه به صورت غیرعلنی و با حضور منتخبان شورا و نظارت فرماندار ادامه پیدا کرد و  پس از این  خبرنگاران برای اندکی استراحت و طبق قانون به اتاق دیگری رفتند و داشتیم از نصیحت ها و تذکرات به شورای پنجم می گذشتیم تا ببینیم که ترکیب هیات رئیسه شورای پنجم در اولین سال آغاز فعالیت به چه شکل خواهد بود؛ دقایقی نگذشت که ناگهان صدایی آمد و دو عضو اصولگرای شورای پنجم (عبدالرضا منصوری و درویش صفری) از صحن علنی شورا خارج شدند.

۷

منصوری در جمع خبرنگاران اعلام کرد که بهادر هنگام برگزاری جلسه غیرعلنی؛ از جلسه بیرون آمد و مشورت کرده است و خروج بهادر از جلسه به منزله غیرقانونی بودن جلسه انتخابات هیات رئیسه است.

منصوری از پله‌های ساختمان شورا پایین رفت و درویش صفری در جمع خبرنگاران‌ماند و گفت: جلسه غیرقانونی و لابی گری شده است و جلسه از بیرون کنترل شده  و به نظرم جلسه رسمیت ندارد.

صفری به سخنانش در جمع خبرنگاران ادامه داد و اظهار کرد: ما آمدیم قسم خوردیم که به دور از مسائل سیاسی، کار کنیم و نه اینکه با تاخیر در جلسه حاضر می‌شوند و تماس و تهدید و لابی‌گری می کنند و من شنیدم در تماس با عضو شورا می‌گفت که شما نامرد هستید و شما باید این کار را کنید و ما اگر می‌خواهیم برای مردم کار کنیم باید با هر دیدگاه در کنار هم باشیم و از این فرصت های وجود نماینده مردم و وزیر اطلاعات در دولت دوازدهم و مجموعه مدیران برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

DSC_0195

این عضو منتخب معترض به جلسه تحلیف امروز بیان داشت: در تماس ها می گفتند که به این رای دهید و فرماندار به بهادر تذکر داد و جلسه را ترک کردند و خودسرانه بیرون آمدند و این خلاف قانون است و نباید کسی اعضای شورا را تهدید کند که به چه کسی رای دهید و این کار خوبی نیست.

صفری گفت: قبل از جلسه آقای جمالی به نوعی دو عضو دیگر را مورد تهدید قرار داد و زمانیکه جلسه رسمیت پیدا کرد و نظم جلسه را بهم زدند و با تلفن صحبت می کردند و آقای بهادر به بیرون رفت و فرماندار هم به آن تذکر دادند و دو عضو دیگر هم مورد تهدید قرار گرفتند و وقت جلسه گرفتند.

صفری: انتخابات هیات رئیسه، نصف و نیمه برگزار شد

صفری در پاسخ به سوال ایلنا که آیا قبل از خروج بهادر رای گیری انجام شده بود، گفت: نصف و نیمه انتخابات برگزار شد.

اما سه عضو منتخب شورای پنجم  شهر لامرد(جمالی، بهادر و بهزادی) معقدند که جلسه بصورت قانونی برگزار شده است و جمالی درباره اتفاقات هیات رئیسه در جمع خبرنگاران گفت: آقای بهادر ورودی درب ایستاده بودند و با تلفن صحبت می کردند و  بهادر کنار صفری قرار گرفت و آقای صفری رئیس سنی جلسه ،  برگه های رای را توزیع کردند و من با سه رای به عنوان رئیس انتخاب شدم و عبدالرضا منصوری و درویش صفری رای سفید دادند و در ادامه برگه های نائب رئیس توزیع شد و آقای بهادر به عنوان نائب رئیس کاندیدا شدند و رای آوردند و منشی و خزانه دار هم خانم بهزادی انتخاب شد و آقایان صفری و منصوری به دلیل آنکه رای نیاوردند، جلسه را ترک کردند و فرماندار ناظر بودند و قانون بطور کامل اجرا شد.

۸

وی با بیان توضیحاتی گفت: هر ۵ عضو منتخب هنگام رای گیری در صحن علنی شورا حاضر شدند و زمانیکه دستور جلسه آغاز نشده بود، بهادر ورودی سالن با تلفن صحبت کردند و هنگام آغاز جلسه ، بهادر در صحن علنی شورا حضور داشتند.

فرماندار صورتجلسه را امضاء کرد

جمالی اضافه کرد: همه ی اعضای هنگام رای گیری در صحن علنی بودند و همه رای دادند و پس از این اتفاقات، فرماندار با استانداری تماس گرفتند و اتفاقات به استانداری گزارش شد و استانداری به فرماندار اعلام کردند که گزارش کنید و فرماندار صورتجلسه را امضاء کردند.

منتظر بودیم تا پس از مشاهده ترکیب هیات رئیسه ، انتخاب شهردار را به مردم گزارش دهیم و طولی نکشید که همه رفتند و ماندند این سه عضو شورای پنجم(جمالی، بهادر و بهزادی).

۱۰

نصب عکس های امام و رهبری و رئیس جمهور بر دیوار صحن شورا از دیگر حاشیه هایی بود که اتفاق جدیدی به نظر می آمد.

۲

۳

ایلنا در گزارش قبلی درباره شاخص های انتخاب شهردار لامرد از نگاه منتخبان شورای پنجم گزارش داده بود که دیدگاه های صریح و شفاف سه عضو منتخب مبنی بر انتخاب فردی دارای تخصص شهری برای اداره شهرداری حکایت داشت که در همان  پایان انتخابات شوراها در اردیبهشت ماه و اندک نگاهی کوتاه به دیدگاه های منتخبان شورای پنجم؛ واضح بود که حسین شبانی نژاد شانسی برای ابقا در شهرداری لامرد ندارد اما امروز کلید شهرداری با این اتفاقات، در دست حسین شبانی نژاد باقی ماند.

حال باید منتظر ماند که آیا انتخاب اعضای هیات رئیسه با ترکیب جمالی رئیس، بهادر نائب رئیس و بهزادی منشی از سوی فرمانداری و استانداری تایید می شود یا اینکه باید تصمیم دیگری گرفته شود؟

گزارش: مرتضی عبداله زاده

کد خبر : ۵۲۷۵۷۲