خبرگزاری کار ایران

پیش بینی 225 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۸۹۲

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: پیش بینی شده در سال جاری 225 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش سرمایه گذاری‌های مستقیم در قالب اهداف برنامه ششم توسعه کردستان باید جذب شود.

به گزارش ایلنا،حسین فیروزی در جلسه بررسی تامین مالی خارجی طرح‌های سرمایه‌گذاری در سنندج، افزود: لازمه رشد اقتصادی در کشور توجه به مقوله سرمایه‌گذاری خارجی است که موجب ایجاد اشتغال، ارزش افزوده بیشتر و ارتقای تولید و خدمات خواهد‌شد لذا با سرمایه‌گذاری خارجی این اهداف تحقق پیدا می‌کنند.

وی اظهار داشت: برای رشد اقتصادی الزاماتی وجود دارد که آماده بودن ساختارهای اداری و فرآیندهای نرم افزاری در سیستم اداری برای تشویق وحمایت از سرمایه گذاری نیز از رویکرد‌های مهم است.

فیروزی تحقق برنامه ششم توسعه مبنی بر ایجاد سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان را در چند محور بیان داشت و گفت: از آنجا که بستر و زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در استان موجود است و حمایت‌های دستگاه‌های اجرایی هم در جهت صدور مجوز‌ها و تسهیل امور تا بهره‌برداری از واحد‌های اشتغال‌زا تداوم پیدا می‌کند، با این اوصاف ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی نیاز کشور و استان است که باید جدی تلقی شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان عنوان کرد: تقاضا برای سرمایه‌گذاری و نقطه شروع اساسی برای توسعه نیز سرمایه‌گذاری اقتصادی است و استان کردستان همانند دیگر استان‌های پیشرو در تحقق برنامه ششم توسعه اگرچه عقب‌مانده اما گام های استواری را بر‌خواهد داشت.

فیروزی با بیان اینکه باید مطابق برنامه ششم توسعه سالانه 65 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور ایجاد شود، افزود: پیش بینی شده در سال جاری سهم استان کردستان از مبلغ مذکور 225 میلیون دلار در قالب برنامه ششم توسعه باید جذب شود به عبارتی اگر کشور حدود 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند از این مبلغ باید 200 هزار میلیارد تومان از طریق سرمایه‌گذاری خارجی تامین شود.

وی اظهار داشت: آشنایی کامل کارشناسان دولتی به تمام مقررات و رویه های مربوط به سرمایه گذاری خارجی و معرفی ظرفیت های سرمایه‌گذاری در کردستان و همچنین حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز لازمه جذب سرمایه‌گذاری در استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز