خبرگزاری کار ایران

ساخت 99 درصد راه آهن قزوین - رشت به پایان رسید / صدای سوت قطار در گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۰۳۶

به گفته معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه پیشرفت فیزیکی راه آهن قزوین - رشت حدود 99 درصد است و بزودی در این استان، صدای سوت قطار شنیده می شود.

به گزارش ایلنا محمدباقر نوبخت  شب  گذشته در برنامه زنده تلویزیونی شبکه باران (سیمای مرکز گیلان) با اشاره به اهمیت زیر ساخت ها در توسعه استان گفت: یکی از مهم‌ترین بحث زیرساخت‌ها در گیلان، تکمیل راه آهن قزوین - رشت - انزلی - آستارا است.

وی این خط ریلی را نه تنها پروژه ملی بلکه پروژه‌ای بین‌المللی دانست و افزود: در حال حاضر پروژه راه آهن قزوین - رشت حدود 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فقط قطعه ای بسیار کوچک از یک پل طویل به میزان چند کیلومتر، باقی مانده که نیاز به مصالح فولادی دارد و بزودی تکمیل می‌شود.

وی به 8 کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت - قزوین نیز اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این 8کیلومتر، با پیمانکار وارد کار شده ایم اما مردم رودبار، مسئولان و نمایندگان خواستند راه به گونه‌ای احداث شود که اقتصاد مردم منطقه به‌دلیل عرضه محصولات بویژه زیتون تحت تاثیر قرار نگیرد.

به گفته معاون رئیس‌جمهوری ، توسعه فقط افزودن راه نیست بلکه توسعه آن است که در کنار گسترش راه‌ها ، سفره مردم، اشتغال و وضعیت اقتصادی شهرها نیز مورد توجه‌باشد.

 راه آهن قزوین - رشت - انزلی - آستارا به طول 388 کیلومتر ارتباط ترانزیتی کریدور شمال - جنوب را تسهیل می کند و از شهرستان قزوین آغاز و پس از عبور از شهرهای لوشان، منجیل، رشت و بندرانزلی، از شهرستان آستارا به کشور جمهوری آذربایجان متصل خواهد شد که در حال حاضر محور قزوین - رشت به طول 164 کیلومتر و یک قطعه از رشت - انزلی به طول 17 کیلومتر و محدوده آستارای آذربایجان تا آستارای جمهوری اسلامی ایران به طول سه کیلومتر، اجرا شده است.

همچنین آزادراه رشت - قزوین به طول کلی 137.4 کیلومتر از مهم‌ترین راه‌های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب است که به عنوان کوتاه‌ترین، ارزان ترین و مناسب ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز