خبرگزاری کار ایران

سه‌ توصیه مهم استاندار فارس خطاب به شورای پنجم شیراز

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۱۰۴

استاندار فارس خطاب به اعضای شورای پنجم عنوان کرد: 770میلیون دلار مصوب شورای اقتصاد را برای خط دو قطار شهری صرف کنید؛‌ همچنین به وضع رودخانه خشک رسیدگی شود. سد تنگ سرخ را نیز باید با رعایت مسائل فنی ساخت؛ هرچند قرار نیست حتی یک قطره آب هم به جای دیگری جز به تالابی که آنجاست، برود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از فارس، محمدعلی افشانی با حضور در مراسم تحلیف اعضای شورای پنجم شهر شیراز، گفت: شیراز  مرکز استانی کم نظیر است و شورا و شهرداری‌اش با این وضعیت مطلوب، شهر  را تحویل می‌دهد.

استاندار فارس خطاب به اعضای شورای چهارم بیان داشت: از شهرداری درخواست کرده‌ام تا ریز بدیهی‌ها و مطالبات را به‌صورت مکتوب ارائه دهد؛ بدین‌ترتیب چهارهزار میلیارد تومانی که امروز به‌عنوان مطالبات شهرداری در اختیار شما قرار می‌گیرد، چهار سال بعد به ارزش زمان محاسبه می‌شود و شورای پنجم باید درقبال آن پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر و شهردار شیراز با پایان خوش شهر را تحویل می‌دهند، خطاب به شورای جدید خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید پاسخ مردم را بدهید، حقوق مردم را محترم بشمارید. اگر منافع مردم را بر منافع خود یا جناحتان ترجیح دادید، مردم قدردان شما خواهند بود؛‌ اما اگر غیر از این باشد، مردم در آینده قضاوت می‌کنند و نمی‌پذیرند.

وی وظیفه نهادهای حکومتی‌ را تقویت نهاد انتخابات خواند و گفت: تقویت نهاد شورا یعنی تقویت نهاد انتخابات و حرمت‌گذاری به خون همه کسانی که در تاریخ جان خویش را فدا کردند؛‌ بنابراین افزایش اعتماد مردم با زبان‌بازی ممکن نیست، بلکه فقط باید عمل کرد.

نادیده گرفتن قانون خیانت به ماحصل تجربه بشری است

افشانی نادیده گرفتن قانون را خیانت به ماحصل تجربه بشری نامید و خطاب به شورای پنجم تصریح کرد: به قانون شوراها و شهرداری توجه کنید و آن را مبنای عمل بگذارید. اگر چنین باشد، کسی نمی‌تواند شما را مؤاخذه کند. به دلیل انجام وظیفه مطابق قانون است که امروز فارس امن‌ترین و آرام‌ترین استان کشور است. 

وی با بیان اینکه توسعه پایدار باید پاسخگوی نیاز امروز، بدون فداکردن حقوق نسل‌های آینده باشد، ادامه داد: ساختن شهر با تراکم‌فروشی حقوق نسل‌های آینده را ضایع می‌کند و خیانتی به نسل بعدی محسوب می‌شود.

افشانی بر توجه به زیست‌پذیری شهر تأکید کرد و گفت: گسترش فیزیکی شهر، افزایش ماشین‌ها، ازدحام و کاهش کیفیت زندگی باعث شد در شاخص زیست شهری به شفافیت، تنوع فرهنگی، سلامتی، هوای سالم و ترافیک به جد پرداخته شود و در این راستا یکی از فعالیت‌های مهم استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی ریل‌پایه است.

افشانی یکی از خدماتی که شورای پنجم را ماندگار خواهد کرد، توجه به بافت فرسوده عنوان کرد و ابراز داشت: توجه به حاشیه شهر‌ها از تأکیدات مقام معظم رهبری است که باید به‌طور جد موردعمل قرار گیرد.

کاهش نرخ بیکاری ناشی از فعالیت‌های عمرانی دولت است

وی در ادامه به هموارشدن مسیر توسعه استان نیز اشاره کرد و افزود:  تنها نیمه‌دوم سال94 و سال ۹۵، 44 درصد کل صندوق توسعه ملی برای فارس بود و همه در راه توسعه استان صرف شد؛ همچنین در سه ماهه نخست سال ۹۶ نرخ بیکاری به 9.8 درصد کاهش یافت.

استاندار فارس کاهش نرخ بیکاری را ناشی از فعالیت‌های عمرانی در سطح استان دانست و گفت: تنها، در چهار سال گذشته، دولت به 870 روستا گازرسانی کرد. صد روستا نیز در هفته دولت گازرسانی خواهد شد. در چهارماهه نخست سال ۹۶ سرمایه‌گذاری خارجی مصوب، 205 برابر کل سال 93 و 94 بوده است و همه این‌ها در سایه تعامل، همراهی، هماهنگی و همدلی رخ داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز