خبرگزاری کار ایران

در سومین روز هفته دولت در سنندج:

مزرعه پرورش ماهی قزل آلای 120 تنی در سنندج افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۲۶۵

در سومین روز از هفته دولت مزرعه پرورش ماهی با تولید 120 تن در روستای دریله از توابع شهرستان سنندج با حضور استاندار کردستان، فرماندار شهرستان سنندج و رئیس سازمان جهاد کشاورزی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا،  کریم ذوالفقاری در حاشیه این مراسم گفت: این مزرعه در زمینی با مساحت 15 هزار متر مربع و زیربنای 6 هزار متر مربع  با دبی 360 لیتر برثانیه احداث و به بهره‌برداری رسید. 

وی افزود: با بهره برداری از این پروژه برای 13 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده و برای 26 نفر هم به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

ذوالفقاری عنوان کرد: میزان کل اعتبارات هزینه شده برای پروژه 13 میلیارد ریال بوده که ۷/۳  میلیارد ریال آن از اعتبارات صندوق توسعه ملی و ۵/۷ میلیارد دیگر آوره متقاضیان پروژه بوده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه مزرعه پرورش ماهی روستای دریله  هم در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در استان است اضافه کرد:  منبع تامین آب پروژه، با استفاده از آب خروجی سد آزاد شهرستان سنندج است که در ضلع جنوبی حاشیه رودخانه روستای کوماسی واقع شده است. 

 ذوالفقاری اظهار داشت: این مزرعه دارای برق سه فاز و برق اضطراری است که  با استفاده از دیزل ژنراتور برق آن تامین می شود. 

در حال حاضر تولید ماهی استان بر اساس پیش بینی های بعمل آمده 9 هزارو هفت صد تن می باشد که 5400 تن آن مربوط به صید و استحصال از منابع آبی و 4300 تن باقی مانده مربوط به ماهیان سردآبی است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز