خبرگزاری کار ایران

استاندار خبر داد

رشد ۲۲۰درصدی گردشگران خارجی به فارس در دولت روحانی

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۴۹۵

مدیر کل میراث فرهنگی فارس گفت: طی پنج ماه نخست سال جاری، درخواست ایجاد تأسیسات گردشگری در استان فارس به رقم بیش از ۶۶۰۰ میلیارد ریال رسیده است که بی‌شک این رقم زمینه‌ساز رونق و توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال در فارس خواهد بود.

به گزارش ایلنا همزمان با نخستین روز از هفته دولت پروژه گردشگری هفت دریا با حضور استاندار فارس، مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس و رئیس جامعه هتلداران فارس افتتاح شد .

در این مراسم استاندار فارس با بیان اینکه استان فارس مهم ترین استان گردشگری ایران است، گفت: ورود گردشگران خارجی به فارس طی دوره چهار ساله دولت یازدهم نسبت به چهار سال قبل از آن، ۲۲۰درصد رشد داشته است.

محمدعلی افشانی افزود: بعد از برجام و توافق هسته‌ای میزان ورود گردشگران خارجی افزایش چشمگیری یافته، به طوری که در برخی روزها حتی یک تخت خالی در هتل های شیراز وجود ندارد.

بهبود زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل در راستای جلب رضایت گردشگران

افشانی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین نیازهای مسافران حمل و نقل مناسب است، عنوان کرد: با حضور وزیر محترم کشور، ۵. ۱۰ کیلومتر مترو شیراز از فرودگاه تا چهارراه زند با چهار ایستگاه به بهره‌برداری رسید و پنج ایستگاه دیگر نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

وی همچنین از موافقت و تأمین اعتبار مورد نیاز برای ادامه خط مترو شهر شیراز تا شهر صدرا در سفر دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به شیراز، پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی آزاد راه شیراز-اصفهان و بهره برداری آن تا سال آینده، هزینه ۲۵۰۰میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای وضعیت فرودگاه بین المللی شیراز و در نظر گرفتن ۵۰۰ میلیارد ریال برای بهبود بخش خارجی این فرودگاه خبر داد.

استاندار فارس  با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در استان فارس مورد حمایت ویژه خواهد بود، خاطر‌نشان کرد: صنعت گردشگری یکی از مهم ترین صنعتها برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی محسوب می شود.

مصیب امیری، مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس هم گفت: پروژه گردشگری هفت دریا با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد ریال در فاز اول و اشتغالزایی ۴۵ نفر در زمینی به مساحت ۲۱هزار متر مربع و زیر بنای ۴۰هزار متر مربع افتتاح می شود.

وی همچنین به افتتاح مجتمع گردشگری شرکت پدیده صوفی نیز اشاره کرد و افزود:این پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۳۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۰ نفر در زمینی به مساحت ۳۵۵۰ مترمربع و زیربنای ۴۰۰۰ مترمربع به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی ضمن اشاره به لزوم توسعه زیر ساخت‌های گردشگری ادامه داد: در سال اخیر ساخت مجموعه های گردشگری در فارس از ۱۸ درصد به ۲۲ درصد افزایش یافته است و ساخت اقامتگاه و هتل ها نیز با ۲۸ درصد رشد، از ۶۰ واحد به ۷۷ واحد ارتقا یافته است.

این مقام‌ مسئول در پایان از رشد ۲۷ درصدی اقامت گردشگران خارجی در استان با ثبت بیش از ۲۱۰ هزار نفر شب اقامت در پنج‌ماهه نخست سال ۹۶ خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز