خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش قم:

امسال ۲۴۱هزار دانش‌آموز در قم تحصیل می‌کنند/ هیچ مدرسه‌ای اجازه دریافت وجه از اولیا را ندارد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با بیان این که بیش از ۲۴۱ هزار دانش آموز در استان قم طی سال جاری تحصیل خواهند کرد، تأکید کرد: هیچ مدیر مدرسه‌ای اجازه دریافت وجه از اولیا را ندارد.

به گزارش ایلنا از قم، حمیدرضا شیخ الاسلام در نشست خبری که همزمان با هفته دولت و به مناسبت تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه آموزش و پرورش قم در محل خانه معلم این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید، بیش از ۲۴۱ هزار دانش آموز تحصیل خواهند کرد که این میزان نسبت به سال گذشته ۶ هزار نفر افزایش داشته است.

وی در این باره ادامه داد: متأسفانه از این تعداد دانش آموز ۲۲۱ و یا ۲۲۲ هزار دانش آموز در شهر قم و مابقی حدود ۲۰ هزار دانش آموز در سه منطقه کهک، خلجستان و جعفرآباد، بخش‌های کوچک مثل ناحیه یک، ۲ و سه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: ما سعی می‌کنیم در کنار به دست آوردن اطلاعات دقیق و برنامه‌ریزی طبق آن، نظارت را با قوت بیشتری داشته باشیم.

 وی بیان کرد: این تعداد دانش آموز در نزدیک به ۱۴۰۰ کد آموزشی در استان قم تحصیل خواهند کرد.

شیخ الاسلام با بیان اینکه در پردیسان مشکلات بسیار زیادی وجود داشت، اظهار کرد: ۱۳۰ مدرسه در این منطقه مقاوم‌سازی و احداث شد و توانستیم پردیسان را از سه شیفت و کلاس‌های کانکسی خارج کنیم.

وی افزود: ۴۶ قطعه زمین با کاربری آموزشی در پردیسان وجود دارد که باید برای آموزش و پرورش نگهداری شود.

مدیر کل آموزش و پرورش قم با اشاره به اینکه متأسفانه عضوی از آموزش و پرورش در کمیسیون ماده ۵ شهرداری نداریم که این یک مشکل است، افزود: اگر گسترش شهری صورت گیرد ما باید متوجه شویم تا برای تأمین نیروی انسانی مدارس برنامه‌ریزی کنیم.

وی ابراز داشت: بعد از ۱۸ سال در دو سال گذشته، دانش آموز ما در قم در المپیاد جهانی رشته فیزیک موفق به کسب مدال نقره شد.

شیخ الاسلام اضافه کرد: امسال پنج دانش آموز قمی در المپیاد کشوری و جهانی شرکت می‌کنند.

وی در ادامه گفت: نمره کتبی دانش آموزان قمی در ۳۲ دروس سوم دبیرستان از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم افزود: نزدیک به ۴۴ درصد دانش آموز قمی در طرح جابربن حیان شرکت کردند که این میان بسیار زیاد است.

وی در ادامه این جلسه در پاسخ به سؤالات خبرنگاران گفت: هیچ مدیری اجازه ندارد قبل از ثبت نام از دانش آموز مبلغی دریافت کند این کار غیرقانونی است. خرج مدارس زیاد است و واقعا سرانه‌ای که دولت به ازای هر دانش آموز پرداخت می‌کند کافی نیست. اما هیچ مدیری نباید غیرقانونی تقاضای پول کند.

شیخ الاسلام اضافه کرد: ۴۰ درصد دانش آموزان واقعا توان مالی ندارند.

وی افزود: امسال ۷۰ مدرسه آسفالت شده و مابقی مدارس که نیاز به آسفالت محوطه دارند را پیگیری می‌کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با بیان این که کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی داریم، اظهار داشت: بخشی از این کمبود را با مجوز نوبت دوم، حق التدریسی داریم و امید است مابقی کمبودها نیز به مرور با جذب دانشگاه فرهنگیان جبران شود.

کد خبر : ۵۲۹۰۶۸