خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر یزد در گفت وگو با ایلنا:

تمام اعضای شورا روی انتخاب جمالی‌نژاد اتفاق نظر داشتند

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۲۶۳

تمامی اعضای شورای شهر بر اصلح بودن جمالی‌نژاد شهردار سابق کلانشهر اصفهان تاکید داشته و به اجماع رسیدیم.

محسن عباسی هرفته عضو و سخنگوی شورای شهر یزد در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: در بحث انتخاب شهردار و پس از بررسی دقیق و علمی تعداد زیادی از گزینه‌های مورد نظر برای تصدی سمت شهرداری یزد، در نهایت تمامی اعضای شورای شهر بر اصلح بودن جمالی‌نژاد شهردار سابق کلانشهر اصفهان تاکید داشته و به اجماع رسیدیم.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا شورای پنجم شهر یزد با توجه به اینکه از اکثریت اصلاح‌طلب برخوردار است، به این شهردار اصول گرا رسیده، گفت: متاسفانه هم بعضی از دوستان اصلاح‌طلب ما (تاکید می‌کنم بعضی از دوستان اصلاح‌طلب) و هم برخی از اصولگرایان، در تعاریف و حتی مشی اصلاح طلبی و اصول گرایی دچار شبهه شده‌اند و اصول را با فروع اشتباه گرفته اند. ضمن اینکه اساساً ایشان بارها اذعان داشته اند که از ورود به جریان‌های سیاسی پرهیز دارند و مشی مستقل دارند و بررسی‌های ما نیز حکایت از همین موضوع دارد.

این استاد دانشگاه هنر و معماری دانشگاه یزد اضافه کرد: مطمئنم هر یک از دوستان و بزرگان اصلاح طلب اگر در جریان ریز بررسی عملکرد، ریز برنامه‌ها، بیوگرافی و مدارک تحصیلی و تحقیقی ایشان، فارغ از برخی شیطنت‌ها و جوسازی ها، قرار بگیرند، حتما و قطعا دکتر جمالی نژاد را تایید می کنند.

تمام اعضای شورا روی انتخاب جمالی‌نژاد اتفاق نظر داشتند

سخنگوی شورای پنجم شهر یزد اضافه کرد: جمالی نژاد در حوزه های مختلف مدیریت شهری، گردشگری و جذب سرمایه گذاری، رفع معضلات شهری و ارتقای هویت شهر، هم تخصص دارد و هم تجارب ارزنده کاری و مفید و این ها همه چیزی است که از یک مدیر شهری انتظار می رود.

وی ادامه داد: تسلط خوب او بر قوانین شهرداری و شورای شهر و فعالیت‌های قابلش در حوزه‌های فرهنگی، هنری، اطلاع رسانی ، ورزشی و البته با محور پژوهش، همچنین همکاری های موثری که با شرکت‌ها و مجامع بین المللی در حوزه هنر و معماری داشته در انتخاب او به عنوان شهردار شهر "یزد جهانی"، بی تاثیر نبود. ضمن اینکه ایشان شهردار کلان شهر اصفهان و شهردار نمونه سال ۹۵ کشور نیز هست. خواهش من از منتقدین دلسوز این است که از کنار این مسایل به سادگی عبور نکنند.

وی گفت: صد البته سایر گزینه ها هم برنامه های بسیار خوب و عملکردی مطلوب را داشته و ارایه فرمودند که واقعا قابل تامل و اعتنا بود، بدیهی است مواردی که من به شما گفتم در مقام مقایسه بود و جمع بندی نهایی به خرد جمعی هر ۱۱ نفر سپرده شد.

عباسی هرفته در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا که اگر جمالی نژاد دارای اینهمه مزیت بود چرا شورای شهر اصفهان مبادرت به انتخاب مجدد او نکرد گفت: اولا در ارزیابی که مرکز پژوهشهای شورای شهر اصفهان در نظر سنجی از ۶۰ استاد متخصص و مرتبط دانشگاه های اصفهان که اکثرا هم از اصلاح طلبان بودند، به عمل آورده بود و ریز نتیجه آن هم در رسانه ها منتشر شد، دکتر جمالی نژاد با کسب ۱۰۴ امتیاز از بین ۱۳ گزینه مورد بررسی، نفر دوم این ارزیابی علمی بود. دوم اینکه ایشان خیلی پیشتر از اینکه شورای شهر اصفهان مبادرت به رای گیری و تعیین شهردار بکند از نامزدی تصدی شهردار انصراف داد.

 وی همچنین اضافه کرد: البته چرایی این انصراف را باید از خود ایشان بپرسید اما بنده به عنوان یک دانشگاهی، شخصا بر ضرورت گردش شغلی پس از هر دوره چند ساله، تاکید دارم. مضافا اینکه همانطور که احتمالا خبر دارید، ایشان پیشنهادهای متعددی را برای شهرداری چند شهر دیگر هم داشت.

عباسی در پایان یادآور شد: هرچند همه ما انسانها توانمندی ها و یا نقایصی را داریم. به ویژه وقتی پای مباحث کلان شهری و برنامه ریزی و مدیریت آن پیش می آید، اما ما به عنوان منتخبان و نمایندگان مردم شریف یزد در شورای شهر، همه توان خودمان را مصروف داشتیم تا فارغ از هر عامل دیگری  بهترین و شایسته ترین انتخاب را برای این شهر عزیز و مردمان شریف و شایسته آن داشته باشیم و از این بابت نزد خدای خودمان سربلند باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز