خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از روند انتخاب شهرداران-۳

حامیان شهردار علیه شهردار

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۳۷۷

سومین قسمت از این گزارش به بررسی روند انتخاب شهردار در سنندج، قزوین، ساری، گرگان و خرم آباد می پردازد.

 پیش از این ایلنا در دو گزارش به بررسی گزینه های شهرداری در بیست شهر پرجمعیت ایران پرداخته بود. اینک سومین قسمت از این گزارش به بررسی روند انتخاب شهردار در شش شهر بعدی می پردازد.

سنندج: کردها شهردار را عزل کردند

در اولین جلسه شورای شهر سنندج، اعضای شورا رای به عزل منوچهر فخری شهردار سابق سنندج دادند و علیرضا کاظمی معاون اداری مالی شهرداری، به عنوان سرپرست تعیین شد.

قزوین: شهرداری یک اصلاح طلب

در شهر قزوین نیز بعد از سال‌ها فهرست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس پیروز شد و در اولین جلسه شورای شهر «علی صفری» با کسب 6 رأی به‌عنوان سرپرست شهرداری قزوین تا سقف حداکثر 3 ماه انتخاب شد. شورای شهر قزوین 9 عضو دارد که شش نفر از آنان از لیست امید بودند.

خرم‌آباد: شهردار جدید انتخاب شد

یکی از چهره‌های خاص این دوره انتخابات شورای شهر، ولی الله رستمی نژاد، دستفروش لیسانسه‌ خرم آبادی بود که رای اول شورای شهر را آورد و در بعضی کانال‌های خبری به اشتباه خبر ریاست او برای شورای شهر نیز منتشر شد.

در نخستین جلسه شورای اسلامی شهر خرم‌آباد "وحید رشیدی" به‌عنوان سرپرست شهرداری و اردشیر دریکوندی به عنوان رئیس شورای شهر خرم‌آباد انتخاب شد. رشیدی  که سابقه شهردار بودن در مرکز استان را در کارنامه دارد با آرای تمام اعضای شورا به عنوان شهردار جدید خرم‌آباد انتخاب گردید تا جایگزین " یحیی عیدی بیرانوند" شود وی از نظر گرایش سیاسی نزدیک به اصولگرایی میانه‌رو به شمار می‌رود.

گرگان: حامیان شهردار علیه شهردار!

یکی از عجیب ترین تصمیمات شوراها در گرگان گرفته شد. در شورای شهر گرگان فائزه عبدالهی توانست با 5 رای از 9 رای به کرسی ریاست شورای اسلامی شهر گرگان برسد و به این ترتیب گرگان پرجمعیت ترین شهر ایران است که یک زن را به عنوان رئیس شورای شهر برگزیده است. انتخاب شهردار یکی دیگر از موضوعاتی بود که امروز در دستور کار شورای پنجم قرار داشت.

از سویی دیگر اعضای شورای شهر گرگان عموما از لیست حامیان شهردار وارد شورای شهر شده‌اند و پیش‌بینی می‌شد که سرپرست شهرداری به حسین صادقلو شهردار فعلی گرگان برسد اما این موضوع در شورا رای نیاورد و مهدی باقری به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد.

ساری: تمدید حضور عبوری

منتخبان مردم ساری شامگاه چهارشنبه پس از انتخاب اعضای هیئت رئیسه، انتخاب شهردار ساری را در دستور کار خود قرار دادند و مهدی عبوری را با رای مجدد به عنوان شهردار این شهر انتخاب کردند.عبوری با 8 رای دریافتی از 9 عضو شورا با اقتدار فعالیت خود را در عمارت شهرداری ادامه خواهد داد.

شهریار و انتخاب شهردار!

در شورای شهر شهریار پس از بررسی‌های انجام شده از بین ۱۸ نفر کاندیدای اولیه سکان‌داری شهرداری شهریار و ۹ نفر کاندیدای حائز شرایط این امر، ۳ نفر برای تصدی شهرداری شهریار معرفی شدند و از این جمع در نهایت «احسان درخشان‌نسب» ، معاون اداری مالی شهرداری شهریار با ۹ رای به عنوان سرپرست این شهرداری انتخاب شد./

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز