خبرگزاری کار ایران

نجفی از مدیرکل جهاد کشاورزی گیلان خواستار شد:

گیلان رتبه نخست تولید کیوی کشور را بدست آورد

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۵۷۳

استاندار گیلان گفت: گیلان جزو دومین تولید کننده این محصول در کشور به شمار می‌رود و از مدیر کل جهاد کشاورزی انتظار داریم که این رتبه را به رتبه‌ نخست کشوری بهبود دهد.

به گزارش ایلنا از تالش، محمدعلی نجفی در مراسم بهره‌برداری از سردخانه محصولات کشاورزی در لیسار تالش با اشاره به محدودیت منابع اعتباری در دولت یازدهم اظهار داشت: علیرغم این محدودیت‌ها الحمدا... تلاش‌های خوبی در بخش های مختلف صورت پذیرفت.

وی با انتقاد از عده‌ای که متأسفانه با عینک بدبینی غیرمنصفانه به دولت انتقاد می‌کنند، افزود: امیدواریم این افراد عینک‌های بدبینی خود را برداشته تا منصفانه عملکرد دولت ببینند.

وی با بیان اینکه چنانچه خدمات دولت را خدمات نظام بدانیم اشتراکات بیشتر خواهد شد، افزود: الحمدا... در گیلان فضای همکاری و همراهی خوبی در جهت توسعه و پیشرفت استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه توسعه بخش صادرات را دنبال می‌کنیم، افزود : انشاءا... با توفیقات خوب حاصل شده و تولیدات بخش کشاورزی و بویژه محصول کیوی شاهد توسعه هر چه بیشتر بخش صادرات باشیم.

وی به ظرفیت بالای تولید محصول کیوی در استان بویژه تالش اشاره کرد و افزود : گیلان جزء دومین تولید کننده این محصول در کشور به شمار می‌رود از مدیر کل جهاد کشاورزی انتظار داریم که این رتبه را به رتبه‌ نخست کشوری بهبود دهد.

 نجفی به ظرفیت خوب صادرات محصول کیوی اشاره کرد و افزود : به دلیل کیفیت خوب کیوی استان این محصول از طریق مرز زمینی و دریایی به جمهوری آذربایجان و روسیه صادر می شود و استقبال خوبی از سوی این کشورها برای محصول کیوی استان وجود دارد.

وی بر ضرورت سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر در بخش تولید و صادرات تأکید کرد و افزود : باید شرایطی را فراهم کنیم تا ضمن ایجاد رفاه و معیشت برای مردم فرصت اشتغال را نیز برای جوانان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه الحمدا... در گیلان گام های خوبی در بخش اشتغال برداشته شده است اما کافی نیست افزود : نباید در شهرستان‌هایی نظیر تالش با این استعداد، ظرفیت، منابع، ذخائر، دریا و سواحل، دشت زیبا و زمین‌های حاصل خیز و مناطق مستعد گردشگری شاهد بیکاری در آن باشیم.

وی افزود : باید فرصت‌ها را غنیمت شمرده و با کار و تلاش بیشتر زمینه اشتغال جوانان بیکار را در گیلان فراهم کنیم.

وی گفت : باید شرایط حضور هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم تا شاهد اشتغال جوانان باشیم.

وی ایجاد اشتغال برای جوانان را اولویت استان برشمرد و افزود : اهتمام مدیران در جهت اشتغال جوانان بوده و چنانچه پروژه‌ای حتی برای 2 نفر اشتغال ایجاد کند با عشق آن را دنبال می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز