خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

کارخانه‌ها درحال تبدیل‌شدن به ساختمان‌های متروکه/ بیکاری 42 کارگر کارخانه کابل توان غرب

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۶۱۰

مدیرعامل کارخانه کابل توان غرب کرمانشاه گفت: مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌های و مراکز تولیدی در استان کرمانشاه به انبار یا ساختمان‌های متروکه تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارخانه کابل توان غرب مدت‌هاست که به تعطیلی کشیده شده و تعداد زیادی از کارکنان و کارگران این مرکز تولیدی به‌جمع بیکاران استان‌کرمانشاه افزوده شده‌اند و متاسفانه مسئولان‌استانی و کشوری نیز در این راستا هیچ کمکی برای بازگشایی این کارخانه تولیدی نداشته و ندارند.

هوشمند فرجی عضو هیات‌مدیره شرکت کابل توان غرب کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: این کارخانه قبل از اینکه به دلیل مشکلات اقتصادی کشور و استان تعطیل شود، مواد خام خود را از داخل و خارج کشور تهیه می‌کرد و همین امر زمینه اشتغال برای هم استانی‌های‌مان را فراهم آورده بود.

کارخانه‌ها درحال تبدیل‌شدن به ساختمان‌های متروکه/ بیکاری 42 کارگر کارخانه کابل توان غرب

فرجی با اشاره به اینکه در مدت زمانی که این کارخانه به تعطیلی کشیده شده است، زیان‌های مالی و روحی زیادی را متحمل شده‌ایم، افزود: این کارخانه که در شهرک صنعتی فرامان کرمانشاه قرار دارد، قبل از تعطیلی؛ انواع سیم و کابل را تولید و به بازار کرمانشاه و دیگر نقاط کشور صادر می‌کرد و این خود مانع خروج ارز از کشور بود.

وی با تاکید بر این کارخانه روزانه بیش از 2 تن مس تولید می‌کرد، ادامه داد: در زمان فعال‌بودن این مرکز تولیدی بیش از 42 نفر به صورت مستقیم و بیش از 100 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول فعالیت بودند ولی این افراد در حال حاضر بیکار شده‌اند و در وضعیت اقتصادی نامناسبی قرار دارند.

مدیرعامل کارخانه کابل توان غرب با تاکید بر اینکه تولیدات این مرکز تولیدی به سراسر کشور و حتی در مواردی به خارج از کشور صادر می شد، گفت: میزان سرمایه این کارخانه بیش از 2 میلیارد تومان بود که همه این اعتبار از بخش خصوصی و شخصی تامین شده است.

فرجی در پاسخ به این سئوال که آیا نیروهای بیکار شده از بیمه بیکاری استفاده کرده‌اند یا خیر، بیان داشت: برخی از افراد با پیگیری‌هایی که داشته‌اند موفق به دریافت بیمه بیکاری شده اند.

عضو هیات مدیر کارخانه کابل توان غرب کرمانشاه گفت: مهمترین و اصلی‌ترین عامل تعطیلی این مرکز صنعتی نبود سرمایه در گردش بود که متاسفانه همین امر ضربه مهلکی به ادامه فعالیت ما وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه این کارخانه بیش از 2 سال است که در حال تعطیلی به سر می‌برد، اظهار داشت: ارزش این کارخانه که در حال حاضر به این وضعیت اسفبار دچار شده است، در حدود 5 میلیارد تومان بوده و به معنای دیگر این سرمایه هنگفت همچنان خوابیده است.

مدیرعامل کارخانه کابل توان غرب کرمانشاه گفت: در صورت راه اندازی مجدد این کارخانه می‌توانیم بیش از 30 کارگر دیگر را جذب کنیم ولی این امر نیازمند همراهمی مسئولان و مدیران دولتی است.

فرجی با اشاره به اینکه دولت هیچ کمکی برای جلوگیری از این کارخانه به ما نکرده است، تاکید کرد: خوشبختانه این کارخانه را با همیاری و کمک هیات مدیره و دیگر اعضا و سرمایه خصوصی راه‌اندازی کرده‌ایم، حال از مسئولان محترم استان و کشوری می‌خواهیم که به صورت تخصصی به معضلات این کارخانجات توجه کنند و به جای تدوین قانون‌های دست و پا گیر که باعث تعطیلی چرخ تولید می‌شود، رویه خود را عوض کنند و اجازه ندهند کارخانه و مراکز تولیدی استان به انبار یا ساختمان های متروکه تبدیل شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز