خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی ملارد مطرح کرد:

افتتاح پروژه آبیاری تحت فشار گله کهریز با اعتبار 12 میلیارد ریال

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۶۳۷

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملارد گفت: با عنایت به لزوم بهره‌گیری از سیستم‌های نوین آبیاری، با تلاش و کمک اعتباراتی 9 میلیارد ریالی دولت، پروژه آبیاری تحت فشار گله کهریز به بهره‌بردرای رسید.

اسماعیل صارمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی اظهار داشت: با عنایت قرار داشتن در هفته دولت،طرح‌ها و پروژه‌های شهرستانی متعددی در اقصی نقاط این محدوده از غرب استان تهران(شهرستان ملارد)به بهره‌برداری رسیده که برخی از این طرح‌ها، بواسطه پیگیری‌ها و تلاش عوامل ذیربط در سازمان جهادکشاورزی استان تهران، فرمانداری و جهاد کشاورزی شهرستان ملارد به نتیجه رسیده است.

صارمی افزود: یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های جهاد کشاورزی شهرستان ملارد به آبیاری و آبرسانی اراضی زراعی و باغی معطوف می‌شود که با توجه به معضل کم آبی تلاش می‌کنیم با اتکای به شیوه‌های نوین و مدرن آبیاری،این ضرورت را مدیریت کنیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش مضاعف و همیاری تعدادی از کشاورزان، پروژه آبیاری تحت فشار روستای گله کهریز، در زمینی به مساحت 61 هکتار و با مشارکت تعدادی از کشاورزان، بصورت رسمی افتتاح شد.

مدیر جهاد کشاورزی ملارد گفت:85 درصد از کل میزان اعتبارات این پروژه توسط دولت و بصورت بلاعوض تامین شده و ما بقی از محل آورده‌های کشاورزان تخصیص یافته است.

وی افزود: مجموع اعتبارات این پروژه 120 میلیارد ریال برآورد می‌شود که از این میزان 90 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و 3 میلیارد ریال نیز با سرمایه‌گذاری سهامداران و شرکای فعال در این حوزه راه اندازی شده است.

صارمی در تشریح مختصات پروژه مذکور گفت: پروژه مذکور از دو چاه تغذیه می‌شود و با عنایت به تعبیه و احداث استخری با حجم 6 هزار متر مکعب،پیش بینی می‌کنیم راندمان تولید تا 80 درصد تقویت شود که در نوع خود میزان قابل توجهی خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملارد عنوان کرد:با عنایت به ارزیابی های به عمل آمده، قریب به 500 هزار متر مکعب صرفه‌جویی در آب مصرفی در طول یک  فصل خواهیم داشت که گام موثر و سازنده‌ای در راستای بهینه سازی مصرف آب محسوب می‌شود.

مرمت و بهسازی قنواتِ بزرگ ترین دهستان کشور در دستورکار قرار دارد

صارمی در تشریح دیگر پروژه‌ها و اهداف تعریف شده در ارتباط با تسهیل و بهبود تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی در بزرگ‌ترین دهستان کشور(اختر آباد ملارد)گفت: مرمت و بازسازی قنوات این محدوده از دیگر دستورکارهایی است که با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 700 میلیون ریال پیگیری می‌شود.

وی افزود: تلاش برای برخورداری اراضی زراعی دهستان اخترآباد از سیستم‌های آبیاری کم فشار از دیگر اهدافی است که مد نظر قرار گرفته که پیرو آن 500 هکتار از اراضی این محدوده تحت پوشش این شیوه از آبیاری قرار می گیرند.
مدیر جهاد کشاورزی ملارد عنوان کرد: اعتبارات پیاده سازی و بهره‌برداری از پروژه آبیاری کم فشار، حدود دو میلیارد تومان برآورد می‌شود که به فضل الهی با بهره‌برداری کامل از آن، روند استفاده بهینه اراضی از آب، تسهیل می‌شود.

بهره برداری از فاز دوم توسعه کشت قارچ ملارد کلید خورد

مدیر جهاد کشاورزی ملارد در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های برجسته این شهرستان در کشت و تولید قارچ مورد نیاز کشور گفت: تلاش می‌شود در سالی که به اقتصاد مقاومتی،تولید واشتغال مزین شده،طرح‌های مقتضی  برای تحقق اهداف مربوطه، با جدیت تمام پیگیری شودکه بهره‌برداری از فاز دوم توسعه کشت قارچ ملارد از نمونه‌های آن به شمار می‌رود.

وی افزود: پروژه مذکور در زمینی به مساحت 9 هزار متر مربع عملیاتی است و ظرفیت پیش‌بینی شده برای آن نیز  1 هزار و 600  برآورد می‌شود.

صارمی در خاتمه یادآور شد: ضریب اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم این پروژه به ترتیب 135 و 390 نفر خواهد بود که امیدواریم این روند امید بخش و سازنده در آینده نیز توسعه و استمرار یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز