خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس تأکید کرد:

استقرار سیستم مدیریت کیفیت در سازمان‌ها ضروری است

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۷۸۲

استاندار فارس با اشاره به تغییر ساختارهای سازمانی و متناسب‌سازی آنها، گفت: سیستم مدیریت کیفیت باید در سازمان‌ها و ادارات مستقر شود؛رانت اطلاعاتی از مفاسد بزرگ کشور است و گزارش آن باید با شفاف‌سازی به اطلاع مردم برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از فارس، محمدعلی افشانی در بیستمین جشنواره شهید رجایی با اشاره به ارتقای وضعیت فارس در شاخص‌های کشوری درمقایسه‌با سال‌های گذشته، عنوان کرد: فارس بر اساس شاخص‌های مهم کشوری در وضعیت مطلوب‌تری نسبت به گذشته قرار گرفته است؛ البته این مهم بدین معنا نیست که مشکلات کم است یا خوب کار کرده‌ایم، بلکه به معنای بهتر قدم برداشتن است.

وی با تأکید بر اهمیت اتمام پروژه‌ها و بهره‌برداری همزمان با افتتاح آن‌ها، خاطرنشان کرد: بیش از هزار پروژه با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح شده است.

افشانی در ادامه، بیکاری و خشکسالی را دو معضل اساسی در فارس عنوان کرد که دستکم تا ١٠ سال آینده نیز وجود خواهد داشت و افزود: پس از ١٢سال براساس داده‌های مرکز آمار ایران نرخ بیکاری فارس یک درصد از متوسط کشوری پایین‌تر آمده است.

وی به سهم اعتبارات ملی عمرانی هم اشاره  کرد و آن را از جمله مواردی دانست که در دو سال اخیر پیگیری شده و در این خصوص بیان داشت: در رایزنی با آقای نوبخت قول تخصیص اعتبارات این بخش گرفته شد و در این راستا سال ٩٤ و ٩٥ میزان تخصیص ها به صددرصد و بیش از آن رسید.

استاندار نسبت مصارف به منابع بانکی را از دیگر شاخص‌هایی عنوان کرد که وضعیت مطلوبی درمقایسه‌با سال‌های اخیر داشته است و ابراز داشت: فارس در نسبت منابع به مصارف بانکی در سال ٩٤ از رتبه ٢٩ به ٢٧ ارتقا یافت.

افشانی ادامه داد: بیش از یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی مصوبه گرفتیم که همه آن‌ها به مرحله اجرا در آمده  و  این میزان معادل ٤٤درصد پرداخت صنعتی صندوق توسعه ملی بوده است.

وی همچنین به طرح ارتقای توان تولید فارس هم اشاره کرد و گفت: ٤٨٢ واحد در فارس تعطیل شده بود که مشکلاتشان حل شد و ٦٣٣ میلیارد تومان برای راه اندازی آن‌ها پرداخت شد.

افشانی ادامه داد: از یکسال و نیم گذشته تاکنون، رایزنی ها با معاونت علمی رئیس جمهور به‌منظور کار مطالعاتی برای رفع مشکل آبی فارس در عمق بیش از هزار متر و روان‌آب‌ها انجام شده و در حال پیگیری جدی این موضوع هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز