خبرگزاری کار ایران

در کرمانشاه برگزار شد؛

برگزاری همایش مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۸۱۳

همایش مبارزه با پولشویی وتأمین مالی تروریسم در استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این همایش با حضور مدیران و نمایندگان دوایر دولتی مرتبط، بانک‌ها و مؤسسات مالی، اعضای کمیسیون نظارت، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی رؤسای ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های تابعه برگزار شد.

در این همایش علی اسماعیلی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین و میهمانان و کارشناسان تهران، با اشاره مختصری به مسأله پول شوئی؛ این همایش را فرصت مغتنمی برای فراگیری ریزه کاری‌ها و زوایا و جوانب این مسأله دانست و پس از تقدیر و تشکر از اتاق اصناف استان به خاطر همکاری همه‌جانبه برای برگزاری این همایش، از همکاران و حاضران در نشست درخواست کرد بهره کافی و وافی را از این کارگاه آموزشی تخصصی ببرند.

سپس گلپور؛ مشاور مسئول واحد مبارزه با پول شویی و تأمین مالی تروریسم وزارت متبوع، در خصوص کارگاه آموزشی یاد شده، این کارگاه را الزامی دانست و تأکید کرد که به همه شرکت کنندگان گواهی تخصصی اعطاء خواهد شد.
وی گفت: تأکید وزارت خانه بر این است که چنین کارگاه هایی برای همه کارشناسان، اتحادیه‌های صنفی مرتبط و واحدها و ادارات استان‌ها اجباری و الزامی باشد و همه در آن شرکت داشته باشند.

گلپور در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت به جهت اهمیت فوق العاده این کارگاه؛ عدم حضور در آن را موجب مؤاخذه دانست و عواقب آن منجر به انفصال از خدمت فرد خاطی خواهد شد.

وی غیبت، تساهل و مسامحه و عدم حضور اتحادیه‌های صنفی را نیز نهایتاً سبب عزل رؤسای اتحادیه‌ها خواهد دانست. 

سپس صالحی؛ کارشناس واحد مبارزه با پول شویی و تأمین مالی تروریسم وزارت صنعت، معدن و تجارت تعاریف و مفاهیم پول شویی و هدف از آن را به صورت پاورپوینت تشریح کرد.

گلپور؛ پول شویی را تخلفی دانست که منشأ درآمدزایی است و براین اساس هرگونه تخلفی را نمی‌توان پول شویی تلقی کرد.

وی همچنین مطالب مبسوطی پیرامون مفاهیم گوناگون پول شویی و شگردهایی که در این زمینه از سوی اخلال گران در امور اقتصادی به کار گرفته می‌شود، رابطه پول شویی و منافذ آن برای تأمین مالی گروه‌های تروریستی و چگونگی مقابله با این امر خطرناک را بیان کرد.

در این نشست؛ شرکت کنندگان ابهامات و موضوعاتی که برای آن‌ها جای سؤال بود را مطرح که آقایان گلپور و صالحی به نوبت پاسخ های لازم را ارایه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز