خبرگزاری کار ایران

رازانی خبر داد:

اعزام زائران 7 استان به کربلا از مرز خسروی

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۰۳۱

استاندار کرمانشاه از اعزام 500 هزار زائر 7 استان کشور از مرز رسمی خسروی به کربلای معلا خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسدالله رازانی عصر امروز در جلسه ستاد اربعین در پایانه بین‌المللی مرز خسروی اظهار کرد: طبق تقسیم‌بندی‌ها در مرکز، ایام اربعین امسال 500 هزار زائر از 7 استان از مرز رسمی خسروی عازم کربلا خواهند شد که شامل 25 درصد از مجموع زائران اربعین حسینی است که از 4 مرز به عتبات‌عالیات تردد می‌کنند.

وی در ادامه افزود: زائران اعزامی از استان‌های آذربایجان‌‌شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، همدان، کردستان و کرمانشاه هستند. اقدامات مهمی هم برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پذیرش و اعزام زائران از مرز رسمی خسروی و قصرشیرین انجام شده که تاکنون 110 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌ها جذب شده است.

استاندار کرمانشاه متذکر شد: پنج نقطه در قصرشیرین تا مرز رسمی خسروی برای ایجاد پنج توقفگاه خودرو از سوی ارتش و دیگر دستگاه‌های اجرایی آماده شده که 80 هکتار زمین مربوط به این توقفگاه از سوی ارتش در حال آماده‌شدن است. شهرداری نیز 2 نقطه دیگر برای احداث توقفگاه خودروهای زائران در نظر گرفته است. همچنین سازمان حمل و نقل جاده‌ای و راهداری نیز انجام عملیات روکش آسفالت مسیر خسروی به قصرشیرین و سرپل ذهاب تا قصرشیرین را در دست اجرا دارد.

رازانی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دستگاه‌های اجرایی در سطح استان کرمانشاه از جمله قصرشیرین با تمام توان پای کار هستند. تدابیر لازم درباره اسکان، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی زائران اربعین نیز اندیشیده شد و به‌طور یقین مردم کرمانشاه از برکات معنوی پذیرایی از زائران اربعین و بازگشایی مرز خسروی و تحقق آرزوی دیرینه خود برخوردار می‌شوند. طبق توافقی که به‌تازگی بین وزیر کشورمان با وزیر کشور عراق در نشست تهران منعقد شد، مرز رسمی خسروی به عنوان یکی از مرزهای مورد استفاده برای تردد زائران در ایام اربعین تعیین شد و این مهم یکی از بندهای توافق نامه بین 2 طرف در این جلسه بود. 2 ماه سخت کاری را در پیش داریم که به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها و توان دستگاه‌های عضو ستاد اربعین به‌منظور خدمات‌دهی مطلوب به زائران ضروری است.

استاندار کرمانشاه همچنین گفت: در این نشست برای ایجاد 100 گیت گذرنامه برای خروج زائران، آماده‌سازی توقفگاه‌های خودرو با ظرفیت بیش از 50 هزار دستگاه، استقرار 250 دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران، پیش‌بینی محل اسکان و ایجاد امکانات رفاهی از جمله سرویس‌های بهداشتی، استقرار ایستگاه‌های صلواتی، پیش‌بینی تمهیدات ترافیکی، تامین سوخت، استقرار بیمارستان صحرایی و امکانات بهداشتی درمانی، تامین نظم و امنیت زائران به روسای کمیته‌های مختلف ستاد اربعین تاکید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز