خبرگزاری کار ایران

ایلنا از روند انتخاب شهردار رشت گزارش می‌دهد؛

نگرانی شورا از انتخاب شهردار غیر بومی در رشت/ مدیریت شهری کارآمد و دلسوز اولویت نخست مردم

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۲۹۰

بر اساس شنیده‌ها احتمال انتخاب مسعود نصرتی شهردار سابق قزوین به عنوان شهردار رشت نسبت به سایر گزینه‌های دیگر بیشتر است.این در حالی است که پیش‌تر اعضای شورا مهم‌ترین اولویت انتخاب شهردار رشت را بومی بودن اعلام کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، چهارمین جلسه شورای شهر رشت امروز در حالی برگزار شد که اعضای شورا رایزنی را بری انتخاب 5 نامزد تصدی پست شهرداری رشت آغاز کردند.

در این جلسه رویکرد دو جریان فکری حاکم در شورا با نطق های دوتن از اعضا بیشتر خود را نمایان ساخت.

به گزارش ایلنا در روزها و هفته‌های گذشته بحث بر سر انتخاب شهردار بومی و غیربومی برای شهر رشت بسیار داغ بوده و اعضای شورا در اظهار نظرهای مختلف نظرات متفاوتی برای این موضوع مطرح کرده‌اند.

فرهام زاهد عضو اصلاح طلب شورای شهر رشت که به قول پست اینستاگرامی رمضانپور در تیم 3+1 حضور دارد روز گذشته در گفت وگو با ایلنا انتخاب شهردار بومی را اولویت خود معرفی کرده‌بود.

در مقابل علوی رئیس شورای شهر رشت پیش‌تر در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه قطعا در گزینه‌های بومی توانمندی وجود دارد و در شرایط نسبتا برابر گزینه بومی برای ما در اولویت خواهد بود گفته بود: ملاک انتخاب ما صرفا بومی بودن نخواهد بود و قصد داریم مناسب ترین گزینه را برای رشت انتخاب کنیم.

وی همچنین تصریح کرده بود که مدیر ملی نیاز شهرداری رشت است.

اما رسولی عضو دیگر شورای شهر رشت نظری متفاوت با همکاران اصلاح طلب خود در شورا دارد. وی در روزهای گذشته با تاکید بر اینکه انتخاب شهردار برای شهر رشت نباید به تعویق بیفتد صریحا نظر خود را در انتخاب گزینه‌های ملی و غیر بومی مطرح کرده بود تا آنچه که در جلسه سوم شورای شهر رشت گفت: امیدواریم این انتخاب با دقت صورت گیرد. اما به تعویق انداختن انتخاب شهردار موجب می شود گزینه های کارآمد را هم از دست بدهیم همچنانکه دکتر جمالی شهردار شهر دیگری شد.

امروز هم در جلسه چهارم شورا تضارب آرای اعضا در این خصوص با نطق های رمضانپور و رسولی به وضوح مشخص شد.

 نباید عجله کنیم

احمدرمضانپور نرگسی در این جلسه ضمن یادبود سالروز شهیدرجایی و باهنر گفت:تروریست ها ملت ما را عزادار کردند هرچند ما ثابت کردیم که انسانهای بزرگ و خدمتگذاری در کشور داریم.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه دغدغه انتخاب شهردار بسیار مهم است اظهار داشت: شهرداری می خواهیم انتخاب کنیم که شاخص های لازم را داشته باشد و مورد اعتماد مردم باشند.

وی با بیان اینکه دوستانی که آمدند نیروهای کارامدی هستند گفت:اعتقاد دارم خیلی نباید عجله کنیم و با دقت به این مسئله نگاه کنیم که خروجی کار انتخاب شهردار توانمند باشد.

5 گزینه و یک شهردار

نتایج نهایی آرای اعضای شورای شهر رشت که منتهی به انتخاب 5 گزینه نهایی برای بحث و رایزنی بیشتر می شد در صحن اعلام شد، اسلامی مسئول معاونت بهداشت و درمان سپاه قدس گیلان 7 رای  ؛  کاظمی عضو شورای چهارم 7 رای ؛نصرتی شهردار سابق قزوین 7 رای ؛زالفی فرماندار اصلاح طلب و سابق رشت و از اعضای ستاد روحانی در گیلان 6 رای,مهدی فرشاد فقیه عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان 6 رای .

با این ترکیب شاید و با توجه به صحبت‌های رضا رسولی مبنی بر اینکه با تعلل گزینه‌های ملی را چون شهردار اصفهان از دست می‌دهیم   انتخاب مسعود نصرتی شهردار سابق قزوین دور از ذهن نباشد.

حال آنکه زاهد از اعضای گروه 3+1 شورای شهر رشت بر انتخاب شهردار بومی تاکید ورزیده بود و درخواست تأمل رمضانپور از اعضا برای انتخاب دقیق‌تر شاید نظر واحد این 4عضو شورای شهر را بیشتر نمایان کند.

متفقین و متحدین در شورای شهر رشت

درحالی‌که در مقابل سایر اعضای شورای شهر رشت در سکوت به کار خود ادامه می دهند به نظر می رسد با توجه به تفکر مشترک حاکم، فاطمه شیرزاد،حجت جذب ، محمدحسن عاقل منش و محمدحسین علیپور باید از بین گزینه ملی که پیشتر با سفر به قزوین با وی دیدار کرده بودند و کاظمی و اسلامی یک گزینه را انتخاب کنند.

با چیدن تمامی پازل‌های آرای شورای شهر رشت تا این لحظه اجماع اعضای شورا در انتخاب مسعود نصرتی به عنوان شهردار رشت محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

در کنار این بحث باید توجه داشته باشیم که رمضانپور به عنوان یکی از شاخص ترین چهره های اصلاح طلب گیلان در کنار دوستانش ریسک ورود به جریان سازی سیاسی حتی اگر به انتخاب شهرداری که مد نظرش نباشد منتهی شود را نمی پذیرد.زیرا  هرگونه درگیری سیاسی حاشیه دار مستقیما به بدنه اصلاحات لطمه می‌زند.

در روزهای گذشته هم این عضو کارکشته شورا با آگاهی از فضای ایجاد شده و تلاش کنشگران بیرونی برای دو قطبی ساختن شورا در همایش تجلیل از شورای چهارم گفته بود: امیدواریم هیات رئیسه در این یک سال رضایت خدا، خدمت به مردم و بی طرفی خود را نشان داده و شورا را از جناح بندی و فراکسیونی برحذر دارد و ما هم مصمم هستیم از جناح بندی سیاسی برحذر باشیم و همراهی لیست امید در انتخاب هیات رئیسه این موضوع را ثابت کرد.

موضوعی که نشان می‌دهد خویشتن‌داری و پرهیز از ورود به حواشی در خطی مشی گروه 3+1 قرار دارد رویکردی که می‌تواند در کنار موفقیت شورا و شهردار آینده رشت، راه را برای لیست امید گیلان در انتخابات آینده هموار تر کند./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز