خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه آهن جنوب شرق کشور خبرداد:

کلنگ زنی دو زیرگذر ریلی ظرف یکماه آینده در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۶۶۲

مدیر کل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: اگر راه آهن جنوب شرق کشور در مناقصه برنده شود کلنگ دو زیر گذر ریلی در استان بر زمین خواهد خورد و این اقدام کاهش خطرات ریلی،افزایش سرعت قطارها و ارتقاء ایمنی را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا مجید ارجونی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت ایستگاه راه آهن زاهدان بین 100 تا120 نفر است و در تلاشیم تا این ظرفیت را در آینده به بالای 500 نفر برسانیم .

وی  با اشاره به ساخت مسجدی مناسب در جهت رفاه حال مسافرین در ایستگاه راه آهن زاهدان ، افزود: مبلغ یک میلیارد تومان برای ساخت سایبان و سکو در ایستگاه راه آهن زاهدان جهت رفاه حال مسافرین در فصل های متفاوت سال هزینه شده است.

ارجونی خاطر نشان کرد: تمامی اقدامات لازم برای راه اندازی راه آهن خط چابهار _ زاهدان و دستیابی به اهداف بلند مدت برای توسعه راه آهن استان در نظر گرفته شده است.

مدیر کل راه آهن جنوب شرق کشور اذعان داشت: راه اندازی خط ریلی چابهار _زاهدان سبب افزایش تردد قطارهای محلی در راه آهن منطقه خواهد شد .

وی با اشاره به فراهم سازی زیرساخت ها برای اتصال خط ریلی چابهار ، خاطر نشان کرد: تعداد رام قطارها  مسیر راه آهن زاهدان_کویته افزایش یافته است.

ارجونی از نصب و راه اندازی دو  دستگاه توزین دومنظوره و جک بالابر در ایستگاه راه آهن با اعتبار 500 میلیون تومان خبر داد و افزود: دستگاه دو منظوره توزین در حوزه اقتصاد مقاومتی راه آهن جنوب شرق کشور قراردارد و با توجه به خودکفایی این اداره کل، این دستگاه توسط نیروهایی که آموزش دیده اند نصب شده است.

مدیر کل راه آهن جنوب شرق با اشاره به افزایش 208 درصدی ترانزیت در استان نسبت به سال گذشته،خاطر نشان کرد:در پنج ماهه اول سال 95 حدود 33 رام قطار و در پنج ماهه اول سال 96 حدود 55 رام قطار در منطقه تردد نموده اند.

وی با اشاره به سه ایستگاه زیباشهر،شهرک صنعتی و گمرک به عنوان سه گذرگاه هم سطح ، عنوان کرد:سه محموله گاز استان،گازوئیل و گندم را از طریق خط ریلی جابجا میکنیم .

ارجونی در ادامه گفت:حدود  400 هزارتن گندم و 18 تا 20 واگن گازوئیل برای استان باید تامین شود.

وی در ادامه گفت: یک جفت جت فن را بمنظور تهویه هوا برای تنفس کارگران در تونل ها ، تحویل گرفته ایم.

وی افزود: تمامی قطار های مسافری از مقصد زاهدان بدون تاخیر صورت گرفته و در 5 ماهه اول سال هزار و 930 واگن خودرو از طریق خطوط ریلی از مقصد زاهدان جابجا شده است.

ارجونی با اشاره به 25 پروژه راه آهن جنوب شرق کشور و افتتاح برخی از این پروژه ها ،عنوان کرد: مبلغ 65 میلیارد تومان در 4 سال اول دولت تدبیر و امید در بحث عمرانی هزینه شده است .

وی از راه اندازی سیستم شبکه رادیویی (ترانک)  بین ایستگاه قطار زاهدان تا روچور بمنظور تسهیل ارتباط میان ایستگاه ها با اعتبار 3 میلیارد و 700میلیون تومان خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز