خبرگزاری کار ایران

ایلنا از کرمانشاه گزارش می‌دهد؛

گلایه مردم از ارائه خدمات شهری شهرداری منطقه 5 کرمانشاه/ شهردار: تکذیب می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۷۱۳

بی‌توجهی‌مسئولان‌شهرداری در ارائه‌خدمات لازم شهری و اموربهداشتی مشکلات عدیده‌ای را برای مردم منطقه 5 شهرداری کرمانشاه ایجاد کرده و نارضایتی‌هایی را سبب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این روزها به واسطه عدم ارائه خدمات لازم از سوی شهرداری شاهد بسیاری از گلایه‌های بجای مردم ساکن در منطقه 5 شهرداری کرمانشاه هستیم.

بیشتر این گلایه از عدم توجه به امور شهری و بهداشتی در این منطقه است که عموما از سوی مردم شهرک ظفر و مسکن، جوادیه، تلاش و... مطرح می‌شود، ولی متاسفانه شهرداری این منطقه که جمعیت زیادی را در خود جای داده است، سالهاست گوش‌های خود را بر این انتقادها بسته و همین امر نارضایتی‌ها را بیشتر از پیش کرده است.

جالب اینجاست که بلوار ظفر که یکی از طولانی‌ترین بلوارهای کرمانشاه است از نظر امکانات فضای سبز در پایین ترین سطح استاندارد قرار دارد. در این بلوار چند کیلومتری حتی خبری از یک سطل زباله نیست.

گلایه مردم از ارائه خدمات شهری شهرداری منطقه 5 کرمانشاه/ شهردار: تکذیب می‌کنم

در بخش‌هایی از این شهرک زباله‌ها به حال خود رها شده‌اند و کسی نیست که مسئولیت این وضعیت نابسامان را بپذیرد.

از سوی دیگر در این منطقه شاهد واحدهای مسکن مهر زیادی همانند مسکن مهر ایثار فاز یک و 2 و مسکن مهر تلاش و... هستیم و بهداشت و جمع‌آوری زباله در این شهرک‌ها بسیار آزار دهنده است و این خود منبع و منشا بسیاری از بیماری های واگیردار و رشد و زندگی حیوانات موزی همانند موش، سوسک و... شده است.

کامیون‌هایی که شهرداری کرمانشاه آنها را مامور به جمع آوری زباله کرده است هرگاه که بخواهند برای جمع آوری در منطقه حاضر می‌شوند و بعضی از این کامیون‌های جمع آوری زباله در همان مکان تبدیل به سایت‌های سیار تفکیک زباله می شوند و چهره زشتی به مسکن های مهر بخشیده اند و تاکنون اعتراض مردم این مناطق تاثیری بر عملکرد آنها نداشته است.

در بحث فضای سبز هم شاهد وضعیت اسفباری در شهرداری منطقه 5 هستیم، پارک شرقی کرمانشاه که از قدیم الایام محل استراحت و تفریح مردم کرمانشاه بوده، خواسته و یا ناخواسته به دو بخش تبدیل شده است؛ بخشی از آنها کماکان دارای چمن و فضای شهر است ولی مملو از دکه‌های فروش مواد مخدر و ارائه قلیان و... و بخش دیگری از آن تبدیل به بیابان و محل تردد حیواناتی همانند سگ و نیز معتادان شده است.

حال اگر از این وضعیت بگذریم باید نیم نگاهی هم به کانکس‌های "بانک شهر" در معابر عمومی شهرک مسکن داشته باشیم که این کانکس ها، پیاده روها را به صورت کامل به تسخیر خود در آورده‌اند و عملا عبور و مرور مردم در این نقاط به سختی انجام می‌گیرد.

  پرسش اینجاست اگر این پیاده رو که مکانی عمومی برای تردد شهروندان است، توسط بانکی دیگر اقدام به ایجاد کانکس خودپرداز می کرد، شهرداری این امر را می پذیرفت؟! و به آن مجوز می داد؟!

پی گیری‌های خبرنگار ایلنا برای بررسی وضعیت ارائه خدمات شهری در منطقه 5 شهرداری کرمانشاه به گفت و گو با "بهمن سوری" منجر شد تا دلایل بروز اینگونه مشکلات را از شهردار این منطقه جویا شویم .

گلایه مردم از ارائه خدمات شهری شهرداری منطقه 5 کرمانشاه/ شهردار: تکذیب می‌کنم

وی درباره مشکلات مطرح شده در این منطقه گفت: همه ساله در ایام انتخاب شهرداران مناطق اینگونه انتقادات مطرح می‌شود و به نظر من بیان مشکلات منطقه کاملا هدفمند و از سوی عده ای مغرض مطرح شده است.

سوری با رد هرگونه مشکلات خدمات رسانی به شهروندان در منطقه 5 شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: من نمی‌گویم مشکلی در این منطقه وجود ندارد ولی مشکلات به گونه‌ای که برخی به آن دامن می‌زنند نیست. کارکنان شهرداری منطقه با وجود تمامی کمبودها شبانه روز برای آبادی منطقه تلاش می‌کنند و بی‌انصافی است که زحمات آنها نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: با وجود تمامی مشکلاتی که با آن روبرو هستیم، کارگران شهرداری صادقانه در خدمت آسایش و رفاه شهروندان هستند و در این راه کوچکترین کوتاهی نکرده اند.

اما با وجود اینکه شهردار منطقه 5 کرمانشاه وجود هرگونه مشکلی را در این منطقه قویا رد می‌کند اما مشاهدات خبرنگار ما از مناطق مختلف این منطقه حاکی از نابسامانی و وضعیت نامناسب شهری در این منطقه حکایت دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت. 

این مشکلات که با سلامتی و بهداشت شهری مرتبط است، می‌طلبد مسئولان با دقت نظر و احساس مسئولیت بیشتری نسبت به خدمات رسانی به شهروندان اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز