خبرگزاری کار ایران

در حاشیه جشنواره فرهنگی -ورزشی اقوام در گرمسار مطرح شد؛

سهم بخش گردشگری در اقتصاد افزایش می یابد/اجرای طرح شهر گردشگر در کشور

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۵۸۸

به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری‌سهم بخش گردشگری در اقتصاد و افرایش اشتغال و رونق کسب کار در کشور در دولت دوازدهم افزایش می یابد.

به گزارش ایلنا  علی اصغر مونسان امروز شنبه در حاشیه دومین روز نخستین جشنواره بین المللی فرهنگی و ورزشی اقوام و عشایر در گرمسار گفت : صنایع دستی و گردشگری 2 بالی هستند که می تواند اقتصاد ایران را متحول کند و باید با برنامه ریزی های مدون برای اجرای طرح های اشتغال زایی تلاش کرد.

وی اظهار داشت : به ازای ورود یک گردشگر به ایران اسلامی و بهره مندی وی از ظرفیت های طبیعی و تاریخی، یکهزار و 200 دلار برای کشور ارزآوری می شود که از نظر توجیه اقتصادی ارزش آن به اندازه فروش 30 بشکه نفت خام است.

وی خاطرنشان کرد : اکنون کشورهای حوزه خلیج فارس با وجود درآمدهای سرشار نفتی به صنعت گردشگری برای افزایش درآمدزایی توجه ویژه‌ای دارند و ایران اسلامی هم باید واقع بینانه به این صنعت ورود کند.

وی اضافه کرد : سهم بخش گردشگری در اقتصاد ایران بسیار ناچیز است و تا چند ماه آینده با آماری که بانک مرکزی در رابطه با این بخش ارایه می کند ، تصمیم‌گیری‌های کلان و مهمی برای کاهش نرخ بیکاری با اهمیت بخشی به بخش گردشگری در کشور گرفته می شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد : در چهار سال آینده در تمامی استان های دارای ظرفیت طبیعی و تاریخی، طرح شهر گردشگر اجرایی می‌شود و این رویکرد ارزشمند می‌تواند در افزایش اشتغال پایدار در مناطق کمتر برخوردار تاثیرگذار باشد.

مونسان اضافه کرد : اقتصاد ایران برای تحول در همه بخش ها باید به درآمدهای غیر نفتی تکیه کند و نمی توان با اعتبارات دولتی اشتغال در کشور ایجاد کرد.

وی اضافه کرد : بخش صنایع دستی حلقه مفقوده برای رونق اقتصادی در ایران اسلامی است و باید با شناسایی و حمایت از هنرمندان این بخش، برای افزایش اشتغال قدم های جدی در کشور برداشته‌شود.

نخستین جشنواره بین المللی فرهنگی و ورزشی اقوام و عشایر همراه با برگزاری بازی‌های بومی و محلی و آیین‌های سنتی و شناخت فرهنگ اقوام مختلف روز جمعه در مجتمع کارخانه پنبه گرمسار استان سمنان با حضور مسئولان کشوری و استانی آغاز شد، در این جشنواره 2 روزه 15 استان کشور و کشورهای گرجستان و عراق با فرهنگ‌های نزدیک به هم دعوت شده‌اند که نشان‌دهنده وحدت و همگرایی در کشور و منطقه است./

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز