خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

آزادی 43 زندانی جرائم غیرعمد استان/ بیش از 400 بدهکار مالی در کهگیلویه و بویراحمد زندانی هستند

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۳۲۵

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی کهگیلویه و بویراحمد از آزادی 43 زندانی جرائم غیرعمد این استان در جشن آزادی زندانیان خبرداد.

" اسماعیل جمیاری" به ایلنا در یاسوج گفت: با همکاری خیرین و ستاد دیه در کهگیلویه و بویراحمد، 43 زندانی این استان که مرتکب جرائم غیرعمد مانند بدهکاری شده بودند از زندان آزاد شدند.

وی افزود: به برکت روزهای پایانی ماه مبارک ذی الحجه تعداد ۴۳ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با مبلغی بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان از طریق منابع ستاد دیه و کمک های انجام گرفته توسط نیکوکاران در برنامه تلویزیونی ماه عسل آزاد و به کانون گرم خانواده خود و جامعه بازخواهند گشت.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ماه مبارک رمضان امسال و با ابتکار ریاست سازمان زندانها و همکاری و همراهی صدا و سیمای جمهوری اسلامی و برنامه تلویزیونی ماه عسل، فراخوان عمومی جهت جذب کمک های مردمی انجام گرفت که از این محل و تاکنون در سه مرحله ۶۵۰ میلیون تومان به زندانهای استان جهت آزادسازی زندانیان بدهکار کمک شده است.

جمیاری با تشریح وضعیت کنونی زندانیان جرائم غیرعمد در زندان های کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: هم اکنون بیش از ۴۰۰ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان وجود دارد که لازم است تا آحاد مردم و مسؤلان حساب کار زندانیان جرائم غیرعمد را از دیگر زندانیان جدا بدانند چرا که این افراد ، بدهکار غیر بزهکار بوده که می‌توان با تمهیدات خاصی برای آزادی آنان بر نامه ریزی کرده و آمار زندان‌ها را کاهش داد.

نائب رئیس ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار بالای زندانیان جرائم غیر عمد استان که به نسبت جمعیت زندانیان تناسب ندارد، اظهارداشت: توجه به خانواده زندانیان و تأمین معیشت آنان، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و همچنین مساعدت در اخذ تسهیلات و ایجاد اشتغال برای زندانیان آزاد شده از مهمترین برنامه های حمایتی سازمان زندان‌ها بوده که خوشبختانه در این خصوص توفیقات خوبی در زندان‌های استان حاصل شده است.

جمیاری گفت: سازمان زندان‌ها با نگهداری و مراقبت از زندانیان و متعدیان به حقوق مردم‌همگام با دیگر نهادهای امنیتی و انتظامی در ایجاد آسایش و آرامش جامعه سهیم بوده و مشارکت فعال دارد.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد از همه افراد حقیقی و حقوقی، خیرین و نیکوکاران هم استانی دعوت کرد تا ستاد مردمی دیه را در تأمین منابع مالی جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد آبرومند و نیازمند یاری رسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز