خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراکی‌شناسی یونسکو در دنیا

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۶۳۰

مدیر ارتباطات امور بین الملل شهرداری رشت و مدیر برنامه‌های یونسکو گفت: شهر رشت در سال 2015 به عنوان تنها شهر خلاق خوراکی شناسی یونسکو در دنیا ثبت شد.

فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات امور بین الملل شهرداری رشت و مدیر برنامه‌های یونسکو در شهرستان رشت در گفت و گو با ایلنا گفت: طبق پیشنهاد فرمانداری جهت برگزاری این برنامه، شهرداری رشت اداره ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری و در 2 زیر مجموعه مدیریت ارتباطات بین‌الملل و سازمان فرهنگی ورزشی شهرستان رشت نیز همکاری کردند. البته لازم به ذکر است که شهرداری رشت مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل در سال گذشته در 4 جشنواره و همایش در تهران اجرای برنامه داشتند. 

وی افزود: در اردیبهشت ماه سال گذشته در 2 شب به مناسبت روز جهانی تقارب فرهنگ‌ها 29-28 اردیبهشت در برج  آزادی و کاخ نیاوران اجرای برنامه داشته مجددا به مناسبت روز جهانی صلح در تالار چهارسو با همکاری انجمن سینمای جوان ایران برنامه مشترکی بود که از کتاب دریای دوستی کاسپین بود.

قدیمی ادامه داد: در آبان ماه به مناسبت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه پایدار مشارکتی به میزبانی شهرداری رشت در قالب شهر خلاق خوراک شناس که برای اولین کنفرانس برای دانشمند بودن مرز با حضور 20 نوبلست ریاضی و پزشکی در ایران برای اولین بار برگزار شد. برنامه دیگرمان در بهمن ماه سال گذشته برای کنفوانسیون جهانی گردشگری که 350 لیدر تور بین‌المللی از سراسر دنیا در ایران میزبانی حضور داشتند و شهرداری رشت یک شب را میزبان آنها بود.

قدیمی ادامه داد: شهر رشت در سال 2015 به عنوان اولین و تنها شهر خلاق خوراکی شناسی یونسکو در دنیا ثبت شده است و بین 230-170 نوع غذای محلی و سنتی است که در حال حاضر در تلاش هستیم تا دایره المعارف این غذاها را تهیه کنیم.

وی افزود: شعار اصلی شهر رشت برندسازی برای شهر برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار است. در همین راستا بحث جشنواره‌ها که در سطوح مختلف محلی، ملی و بین الملل برگزار می‌شود.

شهرها دارای برنامه هستند، در برنامه توسعه ششم و با خوش فکری مسئولان محترم، فرمانداری، شهرداری و استانداری گیلان بادر صدد عملی کردن برنامه‌ها هستیم. 

قدیمی گفت: هر تجمع و ارتباطی به دنبال یک هدف است. هدف ‌ما این است که که هموطنان ما از تمام نقاط کشور و نیز گردشگران خارجی به شهرستان رشت سفر کرده و بهتر و بیشتر با این شهرستان آشنا شوند. 

وی خاطرنشان کرد: شهر خلاق رشت بین 17 شهر دنیا رتبه اول را کسب کرده که این خود نشانگر این است که ما به دنبال گفتمان جهانی هستیم، شهرستان رشت در بحث خوراک شناسی یکی از 18 شهر دنیا از 11 کشور دنیا است و این بیانگر اینست که ما در عرصه جهانی فعال هستیم.

در پایان ضمن دعوت از هموطنان جهت بازدید از چهره جدید رشت که شامل بخش‌های مختلف اعم از بزرگترین و طولانی‌ترین پیاده‌روی دنیا به طول 702 کیلومتر که الان 308 کیلومتر آن اجرایی شده است و نیز رستوران‌های مختلف این شهرستان، گروه‌های موسیقی و ... که همه جز برندهای این شهرستان است، افزود: شاهد حضور هر چه بیشتر گردشگر در این شهر هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز