خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر کشور؛

مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید و قدیم قزوین برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۶۱۰

مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید و قدیم استان قزوین با حضور وزیر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریدون همتی در مراسم تودیع و معارفه استاندار قزوین با اشاره به روند فعالیت خود در استان گفت: روزی که اینجا مشغول شدم نرخ بیکاری ۱۲/۹ درصد بود که هم اکنون به ۱۰/۹ درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: صادرات زمانی شکل می‌گیرد که تولید با کیفیت انجام بگیرد و مدیران خوب برنامه‌ریزی کرده باشند و کارگران تعصب کاری داشته باشند.

استاندار فعلی استان هرمزگان با اشاره به افزایش صادرات به ۶۷۵ میلیون دلار تاکید کرد بیش از دو برابر بهترین سال‌ها قبل از تحریم در این سال‌ها صادرات داشتیم.

همتی ادامه داد: سال‌گذشته در نتیجه همین اقدامات ۲۲ هزار شغل جدید ثبت شده و ۱۴ هزار بیمه تامین اجتماعی به وقوع پیوسته که همگی حاصل تلاش مدیران و تمام دستگاه‌های اجرایی در کنار مردم است. در بخش کشاورزی با توجه به بحران آب در سفر دولت ۲۰ هزار هکتار مصوبه آبیاری قطره‌ای داشتیم. از سال 74 تا کنون 26هزار هکتار توسط دولت و  ده هزارهکتار توسط  بخش خصوصی به بهره برداری رسیده بود و در این چهار سال این آمار به 26هزار هکتار رسیده است.

استاندار سابق قزوین خاطرنشان کرد: در بخش بیابان‌زدایی نزدیک ۵ - ۶ هزار هکتار از بیابان‌های اله آباد دغدغه ما بود که ورود کردیم.

 وی داربست کردن باغات انگور را موجب افزایش سه برابری تولید انگور و کشمش دانست و ادامه داد: در بخش گلخانه ای و تغییر روش کشت شرکت های دانش بنیان خوبی ایجاد شد.

همتی ادامه داد: رویکرد ما تولید صادرات‌محور بود و مساله هدر رفت آب در بخش کشاورزی به خصوص صیفی‌جات را نجات می دهد.

استاندار هرمزگان با اشاره به پیشرفت‌های بخش گردشگری گفت: تقویت زیر ساخت هتل و اقامتگاهی سال جاری در حال انجام است که تا پایان سال به بار خواهد نشست

وی ادامه داد: در بخش سلامت و درمان که در کل استان بیش از یک‌میلیون نفر و ترددهایی که داریم، ما برای جایگزینی بیمارستان‌های فرسوده، بیمارستان های جدیدی را کلید زده ایم که بخشی از آن به همت خیرین است

همتی تصریح کرد: در بخش راه‌ها، دو راه مهم به سمت مازندران و گیلان فعال هستند که سایر کارهای آنها به خوبی پیش می‌رود و در این مساله هم بودجه خوبی توسط دولت تعلق گرفته است.

استاندار سابق استان قزوین  در پایان با کسب حلالیت از مردم گفت: ان‌شاالله با دعای خیر شما هر جای ایران که باشیم، بتوانیم رضای خدا و مردم را با کار و تلاش و جدیت و اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری و برنامه دولت تدبیر و امید پیش ببریم.

گفتنی است،‌ در این مراسم عبدالمحمد زاهدی  به‌عنوان استاندار جدید قزوین معرفی شد. زاهدی پیش از این در استان‌های کردستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، مرکزی به عنوان استاندار خدمت کرده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز