خبرگزاری کار ایران

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی شیراز :

بازارهای هدف صادرات فارس، آسیب‌شناسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۰۳۵

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: اتاق شیراز با هدف شناسایی و آسیب شناسی بازارهای هدف، شناسایی و رفع چالش های صادرکنندگان و تسهیل امور تجارت برای بازرگانان و تجار استان نشست‌ها و همایش های تخصصی را در خصوص کشورهای هدف صادرات استان برگزار می کند.

به گزارش‌ایلنا، یلدا راهدار در سمینار آموزشی آشنایی با بازار عراق که با حضور دبیرکل میز کشور عراق در سازمان توسعه و تجارت برگزار شد، بیان کرد: با برگزاری این نشست‌های تخصصی به دنبال ارائه راه حل و راهکار مناسب برای صادرات بهتر و بیشتر به کشورهای هدف صادرکنندگان و تجار استان هستیم.

وی با بیان اینکه عراق یکی از بازارهای صادراتی بازرگانان فارس است افزود: آسیب شناسی و رفع مشکلات صادرات به کشور عراق از نشست های تخصصی اتاق شیراز است که با استقبال خوب فعالان اقتصادی استان برگزار شده است.

راهدار اظهارداشت: در حال حاضر بازرگانان و تجار ایران برای حضور در بازار کشور عراق با مشکلاتی از جمله وجود قوانین نامشخص، مدیریت فدرالی، تعرفه های متفاوت در مرزهای مختلف، عدم تردد کامیون های حمل بار ایرانی، افزایش قیمت تمام شده محصولات ایرانی، پیچیدگی‌ها و قواعد خاص سیستم توزیع و فروش، صادرات خام محصولات کشاورزی و عدم انطباق استانداردها با کالاهای ایرانی روبرو هستند.

وی اضافه کرد: رسالت اتاق‌های بازرگانی تسهیل در امور صادرات و فعالان این بخش است که برنامه های ما در اتاق شیراز با رویکرد تسهیل گری صادرات تدوین و دنبال می شود.

سمینار آموزشی آشنایی با بازار عراق با حضور دبیر کل میز کشور عراق در سازمان توسعه و تجارت، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و فعالان بخش صادرات و بازرگانان استان فارس برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز