خبرگزاری کار ایران

با انتشار نامه‌ای صورت گرفت؛

توضیحات‌نماینده لامرد و مهر درباره واگذاری‌دستگاه MRI به بیمارستان اهواز+ اسناد

پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده لامرد و مهر توضیحاتی را در رابطه با خبرسازی های اخیر درباره واگذاری دستگاه MRI لامرد به بیمارستان اهواز منتشر کرد.

به گزارش ایلنا ، توضیحات دفتر مرکزی(تهران) سید محسن علوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس درباره واگذاری دستگاه MRI لامرد به بیمارستان اهواز به شرح زیر است:

ضمن عرض سلام خدمت مردم عزیز شهرستان لامرد در خصوص خبرسازی‌های اخیر در فضای مجازی در خصوص اختصاص یک دستگاه ام آر آی به بیمارستان ولیعصر لامرد از منابع شرکت ملی نفت با استناد به مصوبه شماره -۳۰۷۷۹-۱۸۲۷ مورخ ۹۲/۵/۲۷ هیات مدیره محترم شرکت ملی نفت مبتنی بر تامین اعتبار از محل اعتبارات منابع سرمایه ای شرکت ملی نفت در قالب اعتبارات تخصیصی سازمان بهداشت درمان صنعت نفت در بررسی های اولیه و در جلسه جناب آقای علوی نماینده مردم شریف لامرد و مهر با جناب آقای مهندس کاردور مدیرعامل شرکت ملی نفت و جناب آقای امیریان مدیریت محترم نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز و عبدالله حسینی فرماندار محترم لامرد مطرح شد جناب آقای امیریان فرمودند کلیه مصوبات این چنینی در سال ۹۳ کان لم یکن و منتفی گردیده اند لذا در تاریخ ۹۵/۱۱/۱۰ در جلسه نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر با جناب آقای زنگنه وزیر محترم نفت موضوع مطرح و جناب آقای زنگنه نیز تایید فرمودند که طی بخش نامه‌ای کلیه مصوبات ملغی شده است لذا آقای علوی از ایشان درخواست می نمایند تا مطابق دستور قبلی اقدام لازم جهت اختصاص MRI به بیمارستان لامرد ادامه یابد(پیوست۱).گزارش این جلسات در مراسم دهه فجر به اطلاع مردم عزیز رسید.

12

13

سپس در تاریخ ۹۵/۱۱/۲۶ از جناب آقای کریمی ریاست محترم بازرسی شرکت ملی نفت درخواست شد تا ضمن بررسی دقیق روند پیگیری صورت گرفته جهت اختصاص یک دستگاه ام آر آی به لامرد نتیجه را جهت اطلاع رسانی به مردم عزیز اعلام فرمایند(پیوست۲).

با عنایت به بررسی های انجام شده از سوی بازرسی شرکت ملی نفت از آنجا که ام آرای لامرد در دوره نهم مجلس به دلیل عدم تامین اعتبار به بیمارستان اهواز اختصاص یافته بود. ( دوره دهم و مسئولیت آقای علوی از خرداد ماه سال ۹۵ آغاز گردیده است)

و اطلاع رسانی در این خصوص موجب تکدر خاطر عزیزان میگردید از اطلاع رسانی نتیجه بازرسی خودداری شد و پیگیری جهت تامین اعتبار در دستور کار نماینده دوره دهم مجلس جناب آقای علوی قرار گرفت.

لیکن به دلیل اصرار بر اطلاع رسانی و ایجاد فضای تخریبی برای مدیران شهرستان لامرد ، نتیجه بازرسی را مستندا به اطلاع مردم عزیز شهرستان لامرد میرساند(پیوست ۳ الی۱۱) :

 در تاریخ  ۹۴/۷/۲۶ سازمان بهداشت و درمان  صنعت نفت  به مدیرعامل محترم شرکت ملی نفت اعلام می دارد که مراحل مناقصه انجام شده و برنده مناقصه تعیین گردیده است و از مدیر محترم برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران درخواست اعتبار می نماید تا نسبت به عقد قرارداد با فروشنده دستگاه اقدام لازم به عمل آید.

لاکن مدیر محترم برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت در تاریخ ۹۴/۸/۲۶  به مدیرعامل شرکت ملی نفت اعلام می نماید که اعتبار ام آر آی فوق الذکر لازم است از اعتبارات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت خریداری شود.

از سوی دیگر در تاریخ ۹۴/۱۱/۱۸ سرپرست محترم بودجه و کنترل هزینه های شرکت ملی نفت ایران اظهار می دارد خرید دستگاه  ام آر آی نیاز به تخصیص اعتبارات ارزی دارد لیکن تامین اعتبار ارزی برای سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ممکن نیست.

در نهایت به دلیل اختلاف نظر در منبع تامین اعتبار ، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، اداره برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت و نیز اداره بودجه و کنترل هزینه های شرکت ملی نفت متاسفانه تامین اعتبار برای خریداری این دستگاه محقق نمی گردد و اقدامات صورت گرفته جهت مناقصه و عقد قرارداد با فروشنده به دلیل عدم تامین اعتبار بی نتیجه می ماند.

از سوی دیگر بیمارستان اهواز در تاریخ ۹۵/۱/۲۵ به سازمان  بهداشت و درمان صنعت نفت اعلام می دارد  که  به دلیل فرسودگی  دستگاه ام آرای این بیمارستان نیاز فوری به یک دستگاه ام آر آی دارد.

و در نتیجه در تاریخ ۹۵/۱/۳۰ سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت مناقصه ای که برای خرید ام آر آی لامرد انجام شده بود ولی به دلیل عدم تامین اعتبار لغو شده بود را به بیمارستان اهواز واگذار میکند و این بیمارستان نیز اعتبار لازم جهت شرکت در مناقصه را تامین نموده و با شرکت در مناقصه و پرداخت مبلغ مناقصه این دستگاه را خریداری می نماید.

از آنجایی که تامین اعتبار جهت خرید یک دستگاه ام آر آی برایِ بیمارستان ولیعصر می‌تواند از طریق مدیریت محترم نظارت بر طرحهای عمرانی مناطق نفت خیز تامین گردد پیگیری ها جهت اخذ اعتبار در دستور کار جناب آقای علوی نماینده مردم شریف شهرستانهای لامرد و مهر قرار گرفته و مذاکره با وزارت بهداشت جهت مشارکت در تامین اعتبار منتهی به در اولویت قرارگرفتن ام آر آی لامرد در وزارت بهداشت و درمان گردیده و رایزنیها ادامه دارد.

و السلام علی من اتبع الهدی

تصاویر پیوست ها:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

کد خبر : ۵۳۸۲۵۹