خبرگزاری کار ایران

ابتکار در سیستان و بلوچستان:

لزوم بکارگیری 30 درصد از زنان جامعه در پست های مدیریتی/سیستان و بلوچستان استان پیشرو در استفاده از ظرفیت زنان

کد خبر : ۵۴۰۳۷۳

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت:طبق دستور ریاست جمهوری از ظرفیت 30 درصد از زنان در پست های مدیریتی استفاده خواهد شد و با توجه به نگاه ویژه مسئولان استان به بانوان انتظار می رود سیستان و بلوچستان استان پیشرو در تحقق این امر باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا گردهمایی بانوان منتخب شوراها،فرهیختگان فعالان سیاسی اجتماعی سیستان و بلوچستان با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و استاندار بعد از ظهر امروز در تالار بزرگ فردوسی زاهدان برگزار شد .

ابتکار در این همایش ضمن قدردانی تلاش های استاندار سیستان و بلوچستان برای پیشرفت و توسعه استان ، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان مظهر یکپارچگی و وحدت ایران بوده و از نظر تحولات اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی و محیط زیستی سرآمد و الگویی برای دیگر استان هاست .

وی افزود: برنامه های دولت برای  برقراری عدالت اجتماعی در واگذاری پست های مدیریتی در دوره دوازدهم باید استمرار یابد .

ابتکار خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان بدترین شرایط را در گذشته داشته و امروز با اجرای بهترین برنامه ها شاهد تحولی عظیم در بهبود حضور زنان در جامعه هستیم .

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد: تعداد دختران بازمانده از تحصیل در استان کاهش یافته و رغبت خوبی برای تحصیل و نقش آفرینی زنان در جامعه، در سیستان و بلوچستان ایجاد شده است .

ابتکار عنوان کرد: اقدامات ارزنده ای در حوزه کارآفرینی و توجه به زنان و دختران روستایی و نیازهای آموزشی،بهداشتی ،اشتغال و محیط زیست در استان صورت گرفته که جای قدردانی دارد .

وی تصریح کرد :حضور زنان سیستان و بلوچستان در عرصه های اجتماعی و نرخ بالای مشارکت آنان در شوراهای شهر و روستاها تاثیر بسزایی در استفاده صحیح از سرمایه های اجتماعی ،اشتغال و مدیریت اجتماعی خواهد داشت.

وی انتصاب مدیران، فرمانداران ،بخشداران و شهرداران در سیستان و بلوچستان را نشان از توجه مدیران ارشد استانی به نقش زنان در جامعه دانست و عنوان کرد: نباید سازمان های مردم نهاد در استان را نادیده گرفت چرا که سیستان و بلوچستان تشکل های تاثیر گذاری و تخصصی در زمینه های محیط زیست دارد.

وی افزود: معتقدیم بخش عمده ای از تحولات سیستان و بلوچستان به دست مردم و سازمان های مردم نهاد صورت گرفته است‌‌.

وی با تاکید بر نقش تاثیر گذار شوراها در ارکان مهم مردم سالاری و بهبود وضعیت شهری و روستایی ، اذعان داشت: شوراهای شهر و روستای سیستان و بلوچستان باید در جهت بهبود وضعیت زنان و حضور پررنگ تر آنان برنانه ریزی کنند .

استاندار سیستان و بلوچستان در این همایش اظهار داشت: حضور زنان در پست های مدیریتی سیستان و بلوچستان  آغازی برای مشارکت پایدار زنان در جامعه است.

علی اوسط هاشمی با اشاره به اهمیت نقش شوراها خاطر نشان کرد: شکل گیری نهاد شورا بر پایه اتاق های فکر استوار است .

وی افزود: شوراهای شهر و روستا باید مشارکت جو باشند و با شکستن دیوار اطراف مدیران راه نفوذ  را برای توسعه ارتباط بمنظور رونمایی از چهره های شایسته و باکفایت در استان هموار کنند.

هاشمی عنوان کرد: شوراها می توانند یک خزانه از توانمندی ها را در جامعه به مردم بشناسانند تا گردش مدیران به درستی در استان شکل گیرد .

وی امنیت حاکم در استان را حاصل تغییر نگاه مردم دانست و افزود: هیچ کشوری رنگ توسعه را نمیبیند مگر اینکه عدالت یکسانی در استفاده از نقش زنان و مردان در پست های مدیریتی آن جامعه حاکم باشد.

وی افزود: رسالت بزرگی بر دوش بانوان قرار گرفته و نگاه مردم به بانوان باید هدف گذاری شود .

استاندار خاطر نشان کرد: نگاه یکسان به زنان و مردان باید در اولویت کار بانوان در سیستان و بلوچستان قرار گیرد‌

وی افزود: بانوان باید برنامه های بلند مدت و میان مدتی برای بذر افشانی آینده ای هدفمند در نگاه کودکان جامعه تدوین نمایند.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز در این همایش با تاکید بر نقش تاثیرگذار بانوان در اجتماع، اظهار داشت: نقش اجتماعی زنان در تصمیم گیری های اثر گذار جامعه و آسیب پذیری آنان باید مورد توجه قرار گرفته و از آنان حمایت شود.

نیره پورملایی خاطر نشان کرد: مشارکت زنان در هرجامعه، مولفه اصلی توسعه آن محسوب می شود .

وی با اشاره به حضور زنان به عنوان مصوبات اولیه هیئت دولت، اذعان داشت: به همت مهندس هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، ظرفیت قابل توجهی برای اعتماد به زنان و حضور آن ها در پست های مدیریتی ایجاد شده است .

وی افزود : با توجه به آسیب پذیری زنان در پذیرفتن پست های مدیریتی ، لازم است برنامه ریزی مناسبی برای کاهش این  آسیب پذیری صورت گیرد.

پورملایی عنوان کرد: با استفاده از حضور بانوان و توجه به نقش زنان در اصلاح و انتقال فرهنگ جامعه می توانیم شاهد بهبود و حفاظت هرچه بهتر از محیط زیست باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز