خبرگزاری کار ایران

به علت خشکسالی صورت گرفت؛

مهاجرت زودهنگام پرندگان به تالاب‌های چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۵۵۷

مهاجرت زودهنگام پرندگان به تالاب‌های چهارمحال و بختیاری، امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، رئیس حفاظت محیط زیست بروجن گفت : تاثیر پدیده خشکسالی در استان های همجوار و نامساعد شدن زیستگاه های کشورهای آسیای مرکزی و سیبری، موجب شده است تا تعدادی از پرندگان مهاجر در اوایل پاییز امسال به این مناطق مهاجرت کنند.

مرتضی منصوری افزود : این پرندگان از خانواده اردک ها، غاز خاکستری، دُرنا، حواصیل، اگرت، اکراس، خروس کولی و چنگرها هستند که تا فصل سرما و یخبندان در تالاب های بین المللی گندمان و چغاخور حضور دارند.

وی با بیان اینکه تابستان امسال دو گونه پرنده مهاجر کمیاب شامل'حواصیل شب' و'خوتکا ' در تالاب بین المللی گندمان مشاهده شد، افزود: 67 قطعه از این گونه‌ها که از خانواده اردک‌ها هستند، نخستین بار در تالاب بین‌المللی گندمان لانه سازی و تخمگذاری کردند.

منصوری گفت: در حال حاضر 30 هزار پرنده آبزی و کنار آبزی از خانواده مرغابی سانان، اردک، لک لک، اگرت و خروس کولی در تالاب های گندمان و چغاخور شهرستان بروجن وجود دارد.

تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان در شهرستان بروجن در فاصله 70 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز