خبرگزاری کار ایران

بزرگراه ایرانشهر - خاش در انتظار تخصیص اعتبار

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۶۳۴

مدیر ساخت و توسعه راه ها اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان گفت: عملیات اجرایی احداث باند دوم پروژه بزرگراه ایرانشهر - خاش در حال اجرا می‌باشد و طول این محور ۶۶ کیلومتر است که ۴۴ کیلومتر آن در فاز اول و مابقی در فاز دوم اجرایی می‌شود.

 عزیز الله درخوش پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: بزرگراه ایرانشهر - خاش در حالی ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که پیمانکار آن ۲۰ میلیارد تومان طلبکار بوده و برای تکمیل این پروژه با کمبود شدید نقدینگی مواجه است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای فاز اول این پروژه که ۴۴ کیلومتر است ؛ عملیات احداث آن از   سال ۹۲ اجرایی شده است ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که تا امسال فقط ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و علت آن هم کمبود تخصیص اعتبار و میزان نقدینگی است.

درخوش با بیان اینکه تخصیص اعتبارات این پروژه  از محل اعتبارات ملی می‌باشد افزود: هرچه میزان تخصیص اعتبار در سال بیشتر باشد به همان نسبت پیشرفت فیزیکی احداث این بزرگراه نیز بیشتر خواهد بود ولی به دلیل کمبود تخصیص اعتبارات متأسفانه در حال حاضر پیمانکار این پروژه ۲۰ میلیارد تومان طلبکار است.

وی اظهار داشت: حدود ۱۵ کیلومتر از فاز اول این پروژه آماده بهره برداری است .

درخوش بیان کرد: محور ایرانشهر - خاش - زاهدان تنها محور ارتباطی جنوب به مرکز استان است که از نظر ترافیکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تا شمال استان باید دوبانده شود با تکمیل و بهره برداری از این محور آمار تصادفات و تلفات انسانی به طور چشم گیری کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز