خبرگزاری کار ایران

همزمان با تاسوعای حسینی صورت گرفت؛

ایران اسلامی سیاهپوش عزای اباعبدالله الحسین(ع)/ برپایی آیین‌های سوگواری در سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۳۱۴

امروز نهم محرم، روز تاسوعا، منتسب به ساقی دشت کربلا، حضرت ابوالفضـل العبـاس (ع) است.

به گزارش ایلنا، امروز نهمین روز ماه خون و قیام است که بر دروازه های محرم می کوبد و شور برپا می‌کند. امروز دلدادگان امام حسین علیه السلام و خاندان مطهر آن حضرت در سراسر کشور، آیین های سوگواری آن حضرت را با شور و عشق خاصی برپا می کنند.

روزی که حضرت ابوالفضل (ع) از آب ننوشید و فرات را تشنه لب‌های خویش کرد و برگشت و دستِ عطش فرات ، دیگر هرگز به دامن وفای عباس نرسید.

در تاسوعای حسینی، میلیون ها عاشق دلسوخته امام حسین علیه السلام و اهل بیت آن حضرت در جای‌جای ایران اسلامی، دیشب و امروز با برگزاری مجالس عزا ، یاد علمدار دشت کربلا را گرامی می‌دارند.

به همین مناسبت، سر در مغازه‌ها، تکایا و میدان‌هـای شهرها بـا بیرق هـای عـزا، سیـاهپوش است و ارادتمندان سرور و سالار شهیدان و خامس آل عبا که در شب تاسوعای حسینی تا واپسین ساعات با حضور در مراسم سوگواری به عزاداری پرداخته بودند امروز نیز دسته دسته خود را به محل‌های عزاداری می رسانند و در فضایی معنوی با تشکیل دسته‌های سینه‌زن و زنجیر‌زن به یاد امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و دیگر شهدای کربلا عزاداری می‌کنند و در غم شهادت امام‌حسین(ع) و یاران  وفادارش اشک ماتم می ریزند.

مرثیه سرایان نیز امروز به یاد علمدار دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) مرثیه می سرایند و سخنرانان از وفای آن حضرت به امام حسین(ع) و خاندان آن حضرت ، سخن ها می گویند.

این گزارش ها حاکیست ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) در سراسر کشور همچنین با پخت غذاهای نذری ، عزاداران حسینی را اطعام می کنند.

همچنین همزمان با تاسوعا، حرم های مطهر امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و احمد بن موسی کاظم (ع) دیشب و امروز پذیرای انبوه زائران و عزاداران حسینی است که به عشق علمدار سیدالشهدا بر سر و سینه می زنند و نوای، "یا عباس" و "یا حسین" سر می دهند.

حضور کودکان خردسال در عزاداری های حسینی سراسر کشور با  پیشانی بندهای دارای مضامین "یا حسین، یا اباالفضل، یا زینب، عاشورا و کربلا" از  دیدنی های باشکوه این عزاداری هاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز