خبرگزاری کار ایران

در دهمین روز از ماه محرم صورت گرفت؛

ایران اسلامی در سوگ سید و سالار شهیدان/ شورعاشورایی در حسینیه‌ای به وسعت ایران

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۴۵۱

مراسم عزاداری روز عاشورا از صبح امروز در نقاط مختلف کشور آغاز شده و عاشقان اباعبدالله و یاران باوفایش در حسینیه ای به وسعت ایران در عزای سید و سالار شهیدان به سوگ نشسته اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم عزاداری امام حسین (ع) در بیشتر شهرهای ایران، بعد از نماز صبح و با قرائت زیارت‌های امین الله و عاشورا آغاز شده و دسته‌های عزاداری با تجمع در مساجد و تکایا به یاد امام حسین (ع) و یارانش به سوگ و عزاداری نشسته اند.

در حرم مطهر رضوی بخش دوم ویژه برنامه‌های عزاداری روز عاشورا با مدیحه سرایی رضا آتشبار و سید مصطفی‌حسینی آغاز شده است. در این مراسم نیز مقتل روز عاشورا توسط حجج اسلام و المسلمین کاردان و واعظ موسوی خوانده خواهد شد.

در اردبیل هم قرار است‌تجمع بزرگ روز عاشورا از ساعت 15 تا نماز مغرب و عشا در میدان عالی قاپوی اردبیل برگزار شود.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیرکل تبلیغات اسلامی‌استان اردبیل درباره مراسم روز عاشورا در اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام یافته نماز ظهر عاشورا نیز در اردبیل به اقامت آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خیابان شهیدگاه اردبیل برگزار خواهد شد.

همزمان با فرارسیدن عاشورای‌حسینی استان یزد نیز در عزای سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) یکپارچه در غم و اندوه است.

هیات‌های عزاداری صبح امروز با حضور در مسجد روضه محمدیه به عزاداری پرداختند.

در سایر نقاط کشور نیز عاشقان عاشورایی با برگزاری مجالس عزا ، یاد سالار شهیدان کربلا را گرامی می دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز