خبرگزاری کار ایران

بیات‌پور مطرح کرد:

نمره بالای ۱۷ به شهردار سابق لامرد می‌دهم/ استفاده از کارشناسان و مشاوران متخصص در تصویب طرح‌های عمرانی

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۴۰۵

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس گفت: شورای پنجم از شهردار؛ برنامه راهبردی شهر را بخواهد و با استفاده از نظر کارشناسان فنی به تصویب برساند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، بیات‌پور در آئین تکریم از شهردار سابق و معارفه شهردار جدید لامرد افزود: شهردار جدید لامرد باید برنامه و هماهنگی با اعضای شورا، فرماندار و نماینده مجلس، مدیران اداری شهرستان و استان و تعامل ویژه‌ای با سطوح ملی داشته باشد تا بتواند برنامه‌های چهارساله خود را اجرا کند و از سویی شورا و شهرداری درصورتی موفق هستند که افق ۲۰ ساله شهر را ببیند و در این‌باره برنامه‌ریزی کنند.

وی شهرداری جایگاهی ارزشمند برای خدمت به عموم مردم دانست و گفت: باید شهردار و شورا برنامه راهبری برای شهر داشته باشند و اعضای شورای پنجم تکلیف کند که شهردار ظرف مدت ۵ ماه ، برنامه شهری را ارائه دهد و به تصویب برسانند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری فارس بیان کرد: اعتبار ۱۰۲ شهرداری استان فارس بالغ بر ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که دو و نیم برابر اعتبار دستگاه‌های اجرایی استان است، بنابراین برای استفاده بهینه از اعتبارات نیز طرح راهبردی نیاز اساسی یک شهر بوده و در تصویب طرح‌های عمرانی از مهندسان مشاور و کارشناسان متخصص استفاده شود و بصورت سلیقه ای اقدامی صورت نگیرد.

وی افزود: حدود ۶۰ درصد درآمد شهرداری ها از پروانه های ساختمانی است که میزان پروانه های صادره ساختمانی سال ۹۵ شهرداری های استان فارس نسبت به سال ۹۶ ، ۷۰ درصد کاهش داشته است.

بیات‌پور با بیان اینکه نمره بالای ۱۷ به شهردار سابق لامرد می‌دهم، گفت: شرایط شهرداری‌ها با تمامی نهادها متفاوت است چراکه شهرداری یک نهاد مردمی محسوب می‌شود و شهردار باید مدیریت درآمد و هزینه را داشته باشد تا شهرداری با مشکل روبرو نشود. از سویی شهروندان با نگاه دقیق عملکرد شهرداری را زیر ذره‌بین قرار می‌دهند و مردم از شهرداری و شورا توقع دارند و نظارت مردم به نوعی باعث جلوگیری از رکود در شهر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز