خبرگزاری کار ایران

به دنبال بارش‌های اخیر صورت گرفت؛

هشدار اداره‌کل مدیریت بحران استانداری مازندران/ توصیه به رانندگان برای تردد در مناطق کوهستانی

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۸۰۸

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران درباره شدت بارندگی در نیمه غربی این استان و بخش‌هایی از مناطق مرکزی تا پایان هفته هشدار داد.

به گزارش ایلنا، احمدی گفت: بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی‌مازندران، از امروز چهارشنبه دوازدهم مهر، بارش شدید باران در نیمه غربی این استان و بخش هایی از مناطق مرکزی و آبگرفتگی معابر عمومی بصورت مقطعی در نیمه غربی مازندران پیش بینی می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه از اواخر امروز تا پایان روز پنجشنبه سیزدهم مهر، با گسترده‌تر شدن بارش‌ها، بر مقدار بارندگی در مناطق مرکزی، شرقی و نیز دامنه ها و ارتفاعات این استان افزوده شده و آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن تراز آب رودخانه ها نیز در این مناطق پیش‌بینی می‌شود، افزود: در این مدت با توجه به کاهش دما و سردشدن هوا در مناطق سردسیر و کوهستانی (ارتفاع 2500 متر به بالا) بارش‌ها بصورت برف بوده و دریا نیز تا پایان وقت پنجشنبه مواج و طوفانی است.

احمدی با اشاره به اینکه هنگام تردد در جاده های اصلی و فرعی مازندران به ویژه هنگام  شب و بارندگی، با رعایت نکات ایمنی وکسب اطلاعات از مسیر رفت و آمد کنند گفت: رانندگان هنگام عبور از مناطق کوهستانی و برف‌گیر، با رعایت‌موارد احتیاطی لازم، از تردد در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها در زمان بارندگی خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از شهرداران و دهیاران خواست با توجه به ریزش شدید برگ درختان در خیابان های شهرها، با آمادگی از پاکسازی مسیر جوی ها و کانال های شهری و روستا بازدید کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

احمدی به دامداران و ساکنان بومی حاشیه رودخانه ها و مسیل ها توصیه کرد هنگام  بارندگی، نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت کرده و دام های خود در مناطق امن نگهداری کنند و نیز صاحبان گلخانه ها، مرغداری ها و مراکز تولید و پرورش جوجه، با توجه به سرمای هوا، تدابیر و اقدامات لازم برای تنظیم درجه حرارت سالن های ذکر شده را بعمل آورند.  

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از همه نیروهای امدادی و خدماتی خواست: با آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی به ویژه در راه های ارتباطی اصلی و فرعی را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز