خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری گیلان :

عدم ثبات مدیریتی آفت شهرداری رشت است/ رشت نیازمند مدیریت یکپارچه شهری است

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۴۳۴

حجت شعبانپور گفت: از شهردار رشت انتظار داریم حرکت بر اساس برنامه را در دستور کار قرار دهند. یکی از آفت های نظام اداری بی ثباتی مدیران است.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت شعبانپور معاون عمرانی استاندار گیلان: اگر قصد داریم مشکل به طور زیربنایی رفع شود باید به دنبال مدیریت واحد و یکپارچه شهری باشیم.

حجت شعبانپور معاون عمرانی استاندار نیز در این جلسه دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: استاندار گیلان  با توجه به سیل شلمان و بازدید از منطقه نتوانستند در این جلسه حضور داشته باشند و برای دکتر نصرتی در شهرداری آرزوی توفیق و سربلندی داشتند.

وی ضمن تبریک به شهردار جدید رشت اشاره ای به سوابق درخشان مسعود نصرتی داشت و برای شهردار رشت آرزوی موفقیت کرد.

شعبانپور همچنین پارک چمارسرا و جنگل ۴۵۰ هکتاری را از جمله اقدامات خوب مدیریت شهری در راستای افزایش فضای سبز دانست و در ادامه به برخی طرح ها که می تواند به کاهش مشکلات مدیریت شهری کمک کند پرداخت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان افزود: طرح جامع حمل و نقل، مدیریت واحد شهری، لایحه درآمد پایدار، لایحه مدیریت پسماند با اولویت استان های شمالی و لایحه امور استخدامی شهرداری ها از جمله مواردی است که می تواند کمک شایانی به مدیریت شهری کند.

 وی ادامه داد: نمی شود فردی را به عنوان شهردار انتخاب کرد اما ۲۳ دستگاه اختیارات متفاوتی در شهر داشته باشند. در چنین شرایطی برای راه اندازی یک پل عابر پیاده هم به مشکل بر می خوریم. اگر قصد داریم مشکل به طور زیربنایی رفع شود باید به دنبال مدیریت واحد و یکپارچه شهری باشیم.

شعبانپور افزود: دوران تخلفات ساختمانی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز و کسب درآمد از این طریق به پایان رسیده است و نباید برای درآمد زایی به فروش کیفیت زندگی شهروندان و ماده ۱۰۰ تکیه کنیم و حق آیندگان را نادیده بگیریم. امروز رشت نیاز به درآمد پایدار و سرمایه گذار دارد و لازمه جذب سرمایه گذار، مدیریت واحد شهری است تا سرمایه گذار بداند یک نفر اختیار شهر را دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به مشکلات دفن زباله در سراوان و شیرابه های آن خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران مختلفی وارد مذاکره شده اند اما یکی از مشکلات این است که قیمت برق برای سرمایه گذار صرفه اقتصادی ندارد. دکتر نوبخت و دکتر جهانگیری نیز پیگیر این موضوع هستند و باید با کمک یکدیگر نسبت به این موضوع اقدامات موثری انجام دهیم.

حجت شعبانپور در ادامه بر بحث تفکیک زباله از مبدا و راه اندازی زباله سوز تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به لایحه امور استخدامی شهرداری ها اظهار داشت: مظلوم ترین کارکنان، کارکنان شهرداری هستند و این لایحه می تواند به ساماندهی این کارکنان کمک کند./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز