خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل مطرح کرد:

ضرورت مشارکت دستگاه‌های اجرایی در مرمت پل‌های تاریخی اردبیل

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۹۶۰

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خواستار مشارکت دستگاه های اجرایی در مرمت پل های تاریخی سطح شهر اردبیل شد.

به گزارش‌ایلنا، کریم حاجی‌زاده در حاشیه بررسی آخرین وضعیت مرمت پل های تاریخی این استان، تصریح کرد: مهمترین پل‌های‌تاریخی که در طول ادوار گذشته بر روی رودخانه بالخلی چای احداث شده شامل یعقوبیه، ابراهیم آباد، سید آباد، یدی گوز و نادری است.

وی با بیان اینکه اغلب پل‌های تاریخی مربوط به عهد صفوی بوده و بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی این شهر را شامل می شوند، اضافه کرد: در سال های گذشته انجام برخی عملیات عمرانی توسط شهرداری در بستر رودخانه بالخلی چای منجر به بروز مشکلات از جمله شکستگی پی‌ها و به تبع آن نشست و ایجاد ترک و نفوذ رطوبت شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید به بررسی مشکلات پل‌های تاریخی با همراهی عوامل شهرداری ادامه داد: به منظور حفاظت از پل ها ضروری است تمامی دستگاه های اجرایی دخیل مشارکت داشته و از سویی اعتبار مورد نیاز تامین شود.

حاجی زاده با ذکر مثالی اقدامات میراث فرهنگی برای بهسازی پل‌ها را شامل مرمت بدنه، پایه ها، طاق ها و شیب بندی عرشه پل عنوان کرد و افزود: از سویی مقرر شده شهرداری نسبت به اصلاح بستر و کف سازی عرشه  پل‌ها اقدام کند

وی با اشاره به اصلاح بستر دو پل نادری و سید آباد توسط شهرداری اردبیل، اضافه کرد: مابقی پل‌ها نیز نیازمند اقدام مشابه است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به هزینه کرد 100 میلیون تومانی در سال گذشته برای بهسازی پل های تاریخی، اضافه کرد: اعتبار درخواستی امسال 400 میلیون تومان است که انتظار داریم با تامین آن زمینه تداوم طرح بهسازی پل ها فراهم شود.

حاجی زاده همچنین در خصوص پل سامیان نیز افزود: به دلیل اینکه این پل محل عبور و مرور خودروهای سنگین است با وجود مرمت چند باره مجددا دچار آسیب می شود که انتظار می رود  طرح احداث پل جایگزین به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز