خبرگزاری کار ایران

سرپرست امور معادن سازمان صنعت و معدن کردستان مطرح کرد؛

کردستان استان برتر در زمینه استخراج باریت

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۵۵۱

سرپرست امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با توجه به منابع غنی باریت در استان و با لحاظ کردن ارزش این ماده معدنی در صنایع مختلف، کردستان در زمینه استخراج ماده معدنی باریت یکی از استانهای برتر در سطح کشور است.

به گزارش ایلنا، مهدی مرادی با بیان اینکه باریت یا سولفات باریم یکی از سنگین‌ترین کانی‌های سولفاته است، افزود: از باریت می‌توان با استفاده از تکنولوژی مدرن محصولاتی جهت استفاده در صنایع استخراج نفت( به عنوان پرکننده و خنک‌کننده و در تهیه گل حفاری ) صنایع نساجی، رنگسازی، لاستیک و پلاستیک و چرم‌سازی، چینی و سرامیک، لوازم آرایشی و بهداشتی، داروسازی و رادیولوژی تولید کرد.

وی خاطر‌نشان ساخت: ایران بابیش از 3 درصد ذخایر باریت، هفتمین سهم در ذخیره قطعی باریت جهان را دارا است.کشور هندوستان با 33 درصد اولین، چین با 18 درصد دومین، بلغارستان و مراکش هرکدام با 6 درصد سومین، الجزایر و تایلند هریک با بیش از 5 درصد چهارمین و مکزیک با 4 درصد پنجمین رتبه را در جهان به خود اختصاص داده اند.

سرپرست امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: در استان کردستان هم بالغ بر 982 هزار تن ذخیره قطعی و در حدود 3 میلیون و 65 هزار تن ذخیره احتمالی وجود دارد که کردستان را در زمره مناطق برخوردار از این ماده باارزش قرار داده است.

مرادی با اشاره به سیاست این سازمان در جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی بیان داشت: در همین راستا، فرآوری مواد مصرفی در اولویت برنامه های توسعه ای این سازمان قرار گرفته است که به صدور جواز تاسیس ماده معدنی باریت منجر شده است.

وی عنوان کرد: با جلوگیری از خام فروشی این ماده با ارزش می توان به  ایجاد اشتغال پایدار ،پرهیز از خام فروشی مواد معدنی، ایجاد ارزش افزوده و ایجاد صنایع مرتبط با فرآوری باریت امکان صادرات باریت فرآوری شده، دست پیدا کرد.

سرپرست امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یاد آور شد: در حال حاظر در 3 معدن باریت در استان بالغ بر 30 نفر در زمینه استخراج مواد معدنی اشتغالزایی شده که با فرآوری این ماده معدنی شاهد اشتغالزایی قابل توجهی در مراحل مختلف استخراج، فرآوری و صنایع مرتبط با آن خواهیم بود.

مرادی با اشاره به اهمیت معادن باریت خاطر نشان ساخت: غنی بودن کشور ایران از لحاظ ذخایر عظیم نفت و گاز بر اهمیت دوچندان باریت به عنوان ماده اصلی گل حفاری در صنایع نفت و گاز افزوده‌است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز