خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه خواستار شد:

کمک 4 هزار میلیاردی به کرمانشاه از سوی صندوق توسعه ملی

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۵۶۹

استاندار کرمانشاه خواستار کمک 4 هزار میلیاردی به کرمانشاه از سوی صندوق توسعه ملی شد.

به گزارش ایلنا، هوشنگ بازوند در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که امروز دوشنبه با حضور اعضای محترم کمیسیون صنایع و معادن مجلس در اتاق بازرگانی این استان برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت‌های استان می‌تواند بر چالش‌ها غلبه کند، آنقدر غبار ناشی از مشکلات در کرمانشاه کدر نیست، کدر بودن هوا مانع ورود جریان سیال سرمایه به استان می‌شود.
 
وی یکی از علت‌های مشکلات استان را فرصت سوزی عنوان کرد و افزود: خیلی‌ها تماشا‌چی بودند، خودمان باید مشکل استان کرمانشاه را حل کنیم. 320 هزار میلیارد تومان درآمد دولت است و بیشتر خرج هزینه‌های جاری می‌شود و چیزی عاید ما نمی‌شود.
 
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید موانع را از سر راه سرمایه برداریم، مردم هم توقع دارند آمدن کمیسیون صنایع و معادن مجلس به استان نتیجه داشته باشد.
 
وی افزود: همه باید به عنوان مسئولان نظام امروز به جمع بندی برسیم، سالانه 7 تا 8 هزار ورودی بیکاری ما به معنای  نیاز به دو 2500میلیارد تومان پول است.
 
بازوند خطاب به نمایندگان مجلس گفت: صندوق توسعه ملی را مکلف کنید 4 هزار میلیارد به استان ما کمک کند.
 
وی با بیان اینکه مجلسی‌ها و دولتی‌ها درگیر بوروکراسی هستند، افزود: صندوق توسعه ملی بوروکراسی وحشتناکی دارد، دعوای بانک‌ها و تایید صندوق توسعه ملی در این کشور 70 روز برای پروژه‌ها طول می‌کشد.
 
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه، این بوروکراسی باید برداشته شود، گفت: مصوبات ستاد تسهیل برای خیلی از هیئت مدیره‌ها قابل قبول نیست، بانک‌های ما در استان اختیارات ندارند و این یک ضعف است.
 
وی با تاکید بر اینکه برای کمک به اقتصاد فدرالی استان‌ها باید اختیارات استان افزایش یابد، افزود: تخصیص آب به صنایع استان کرمانشاه بسیار مشکل است در حالیکه تخصیص آب به صنایع باید مانند تخصیص آب شرب باشد.
 
بازوند ادامه داد:  اقتصاد مقاومتی یک راهبرد ملی است که در میان سه قوه وحدت رویه در این زمینه وجود دارد و باید تبدیل به یک فرهنگ شود و نگذاریم اقتصاد مقاومتی دچار اصل 44 شود.
 
وی با تاکید بر اینکه قانون رفع موانع اقتصاد مقاومتی باید در مجلس تصویب شود، یادآور شد: بیش از 98 درصد فولاد دنیا را چین تامین می‌کند و این به معنای اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز