خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز گیلان در گفت وگو با ایلنا:

زمستان امسال با مشکل افت فشار گاز مواجه نخواهیم بود/ ایران دیگر به گاز ترکمنستان وابسته نیست

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۸۴۴

مدیرعامل شرکت‌گاز گیلان گفت: شرکت ملی گاز مشکل افت فشار و یا قطع‌گاز در شمال کشور را تا حدود زیادی حل کرده و انشا الله ما در فصل سرما همانند سال‌های گذشته با مشکل افت فشار گاز مواجه نخواهیم بود.

حسین اکبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از رشت، با اشاره به مزایای راه اندازی کانال مخابراتی شرکت گاز اظهار داشت: این بستر مخابراتی وایرلس جهت انتقال دیتا در کلیه ادارات گاز و ایستگاه‌های تقلیل فشار با اداره مرکزی راه اندازی شده است .

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: پس از اتمام کامل این پروژه، افزایش قابل توجه سرعت شبکه داخلی شرکت گاز، امکان مانیتورینگ ایستگاه‌های تقلیل فشار در اداره مرکزی، برگزاری جلسات بصورت ویدئو کنفرانس ، توسعه بی سیم مخابراتی با توجه به وجود دکل در همه ادارات گاز استان، راه اندازی دوربین مدار بسته در ادارات و ایستگاههای CGS و راه اندازی مرکز تلفن متمرکز فراهم خواهد شد.

وی افزود: همچنین افزایش امنیت، عدم وابستگی به سازمان های دیگر و صرفه جویی در هزینه ها را از مزایای دیگر این پروژه است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به تلاش این شرکت برای بهبود وضعیت و سرعت در خدمت رسانی به مشترکین اذعان داشت: هم اکنون در جهت جلب رضایت مشترکین 15 پروژه کیفی و بهبود در شرکت گاز استان گیلان درحال اجرا است که از مهمترین آنها می‌توان به راه‌اندازی طرح قرائت و چاپ آنلاین صورتحساب، سامانه یکپارچه مرکز پیام و اتفاقات جهت رسیدگی هرچه سریعتر به حوادث گاز در سطح استان و سامانه رسیدگی به شکایات و مدیریت ارتباط با مشترکین با مبادی مختلف از جمله تلفن گویای 3414 جهت رسیدگی هرچه بهتر به درخواست ها شکایات اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مجموع میزان شبکه گذاری در استان گیلان بالغ بر ٢٠ هزار کیلومتر است، اظهار داشت: هم اکنون شبکه گذاری گاز بصورت مویرگی در تمام نقاط استان انجام پذیرفته است و گازرسانی در گیلان به مراحل پایانی خود نزدیک شده است.

حسین اکبر تصریح کرد: تا پایان سال جاری با اجرای فاز دوم پروژه بند «ق» عملیات شبکه گذاری در استان به انتهای خود خواهد رسید و مابقی شبکه گذاری ها بصورت حفرات خالی در شهرها و روستاها انجام می شود.

این مقام مسئول به برخورد با انشعاب های غیرمجاز در استان اشاره کرد و بیان داشت:شرکت گاز خود را مقید به اجرای قانون در واگذاری انشعاب گاز می داند و در محدوده شهری طبق قانون واگذاری انشعاب گاز نیاز به ارائه مجوز از شهرداری دارد لذا در صورتی که افرادی بصورت غیر مجاز مبادرت به نصب علمک کنند، به دستگاه قضایی معرفی و مطابق قانون با آنان برخورد می شود که معمولا شامل جمع آوری علمک، حبس و جزای نقدی است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه وضعیت گازرسانی در روستاهای استان در مقایسه با متوسط کشوری در سطح مطلوبی قرار دارد خاطرنشان کرد:در حال حاضر 7 شهرستان ما بطور کامل سبز شده اند و مابقی بین 60 تا 93 درصد قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به اینکه در ابتدای سال 92، درصد بهره مندی خانوارهای روستایی شهرستان رودبار از نعمت گاز 22 درصد بود و این آمار هم اینک به حدود 60 درصد افزایش یافته است تاکید کرد: با انجام فاز دوم پروژه بند «ق» این میزان به بالای 98 درصد خواهد رسید.

اکبر  بیان داشت: با توجه به تمهیدات شرکت ملی گاز ایران شرکت انتقال گاز با اجرا و افتتاح خط 42 اینچ دامغان- کیاسر به ساری و نکا مشکل افت فشار و یا قطع گاز در شمال کشور را تا حدود زیادی حل کرده است و انشا الله ما در فصل سرما همانند سال های گذشته با مشکل افت فشار گاز مواجه نخواهیم بود.

وی افزود: هرچند مردم و مشترکین عزیز باید همواره در مصرف این انرژی پاک نهایت صرفه جویی را داشته باشند تا شرکت گاز گیلان بتواند همانند سال‌های قبل از مشکلات و بحران‌ها سربلند بیرون بیاید.

این مقام مسئول تصریح کرد: در بحران های گذشته با تلاش های مدیریت و پرسنل زحمتکش شرکت گاز و کمک و حمایت مردم و مشترکین عزیز با رعایت و مصرف بهینه در سخت ترین شرایط تلاش شد تا گاز مشترکین بویژه مشترکین خانگی پایدار و برقرار بماند.

مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه میزان گاز مصرفی مشترکان خانگی در نیمه اول سال جاری ٥٦٢ متر مکعب و در بخش تجاری ٧٢ میلیون متر مکعب بوده است بیان داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع 8.2 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد:همچنین در ماه جاری روزانه به طور متوسط در بخش خانگی 3 میلیون و 253 هزار مترمکعب و در بخش تجاری 367 هزار مترمکعب گاز مصرف شده است.

این مقام مسئول با اشاره به میزان وابستگی استان های شمالی به گاز وارداتی از ترکمنستان بیان داشت: با توجه به افتتاح خط 42 اینچ دامغان- کیاسر به ساری و نکا وابستگی ما به گاز ترکمنستان بطور کامل از بین رفت و الان آنها به ما برای ترانزیت گازشان وابسته هستند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان در رابطه با برداشت گاز از دریای خزر برای ایران عنوان کرد: بدلیل عمق زیاد دریا و عدم دسترسی به آبهای آزاد در شرایط فعلی برنامه ای برای این کار وجود ندارد. لیکن مقام عالی وزارت نفت با تاسیس یک مجموعه پتروشیمی در گیلان موافقت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز