خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و داروی کشور در گیلان :

تلفیق محصولات تراریخته با غیر تراریخته بسیار خطرناک است

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۱۳۹

رئیس سازمان غذا و داروی کشور با اشاره به نگرانی‌ها درباره مصرف محصولات کشاورزی تراریخته در کشور، تأکید کرد: با نظارت جهاد کشاورزی، تاکنون هیچ بذر تراریخته ای در کشور کشت نشده است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا اصغری در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی غذا در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: سبک زندگی ناسالم، تغذیه نامناسب و بدخوری، پرخوری و بی تحرکی در جامعه سبب شده تا شاهد رشد روز افزون ابتلا به بیماری‌های غیر واگیردار باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از مواد غذایی با کیفیت و همچنین تغذیه مناسب در کشور گفت: روز جهانی غذا تلاشی برای فرهنگ سازی در زمینه تهیه مواد غذایی با کیفیت، مصرف مواد مغذی و کم کالری و درست خوردن است تا تعادلی میان جمعیت دارای سوء تغذیه و جمعیت دارای چاقی برقرار شود.
 
رئیس سازمان غذا و دارو درباره نگرانی‌های موجود در جامعه نسبت به مصرف محصولات کشاورزی تراریخته تصریح کرد: محصولات تراریخته در کنار مزایای زیاد خود از جمله پرمحصول و مقاوم بودن در برابر آفت، نگرانی‌های به حقی در خصوص مصرف آنها وجود دارد که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.
 
اصغری با بیان این که پروتکل‌های جهانی در راستای تأیید سلامت محصولات تراریخته در سراسر دنیا وجود دارد، گفت: بر اساس این پروتکل‌ها آزمایش‌هایی انجام می‌شود که سالم بودن محصولات تأیید شده و در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.
 
وی با تأکید بر این که مصرف کننده باید از تراریخته بودن هر محصول اطلاع پیدا کند، اظهار کرد: در تمام دنیا و همچنین در کشور، محصولات تراریخته دارای نشان مشخصی است.
 
رئیس سازمان غذا و دارو تأکید کرد: در حال حاضر تنها محصولات تراریخته مورد استفاده در کشور، سویا و ذرت است.
 
اصغری همچنین با بیان این که اجازه کشت بذر تراریخته به دلیل برهم زدن الگوی ژنی محصولات کشوری موجود در کشور داده نشده است، تصریح کرد: با نظارت سازمان جهاد کشاورزی، تاکنون هیچ بذر ترا ریخته‌ای در کشور کشت نشده‌است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز