خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در آیین معارفه استاندار کردستان:

توسعه در کردستان به حرکت جهشی نیاز دارد/ مردم کرد مدافع فرهنگ در کشور هستند

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۳۸۴

وزیر کشور گفت: مردم کردستان مدافع فرهنگ و اعتقادات ایران هستند و بایستی جهش‌های بزرگی برای توسعه این استان داشته باشیم چنانچه که نگاه دولت به این منطقه توسعه گرایانه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در آیین تقدیر و معارفه استاندار کردستان در سنندج، گفت: دولت تدبیر و امید در شرایطی سکان مدیریت را برعهده گرفت که کشور درگیر اوج تحریم ها و تهدید و فشار بود و البته رشد اقتصادی پایین و نیز تغییر از یک دولت به دولتی با رویکرد اعتدالی اما توانست با تلاش و مشارکت مردم شرایط را به نحو احسن پیش ببرد.

وی اظهار داشت: موضوع برجام و اثبات احقاق حق مردم ایران به جهان باری دیگر استقامت و مقاومت مردم را به رخ دنیا کشاند اما امروز رئیس جمهور آمریکا با لفظی نامحترمانه این سند را مردود می شمارد که البته از این سلطه طلبان فراتر از بکارگیری چنین ادبیاتی انتظار نمی رود.

رحمانی فضلی اهداف آمریکا را در تلاش برای جدایی مردم از دولت ناکام دانست و گفت: ملت ایران با منش و شیوه فراروی شما را قبل و بعد انقلاب نسبت به خود به خوبی می دانند چرا که اعمال تحریم ها و در مضیقه گذاشتن و تحمیل جنگ ناجوانمردانه را به نفع ملت نمی‌دانند و همچنان بهترین رویکرد را که روی گردانی از ظلم و تبعیض است را در پیش می‌گیرند.

وزیر کشور عنوان کرد: تیم مدیریت استان به عنوان هماهنگ کنننده نظام و در کنار آن حمایت های بی شائبه روحانیون که حلقه وصل اعتماد میان مردم هستند با مشارکت دولت توانستند در برخی از شاخص ها ترقی کنند اما کردستان از عقب ماندگی تاریخی و انباشتگی شرایط نامناسب به حرکتی توسعه گرانه و جهشی توسط دولت و مجلس و مردم نیز نیازمند است تا بلکه کاستی ها جبران شود.

رحمانی فضلی به رفراندوم اقلیم کردستان عراق نیز گریزی زد و گفت: اگر اتفاق و رخدادی در تقسیمات منطقه‌ای بیفتد ایران مام کردستان است و از اغتشاش و آشفتگی در مرزها ناخرسندیم و معتقدیم مردم هر کشور با هر نوع نژاد و مذهب و زبانی در برابر قانون اساسی مساوی هستند و بایستی به حقوق شان توجه شود و این جدایی و استقلال طلبی توطئه ای بیش از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی تواند باشد.

وی خاطر نشان کرد: کردستان و آذربایجان غربی دژهای مستحکم نفوذ ناپذیر ایران هستند و سربازان واقعی مردم این خطه هستند که در برابر دشمن از خاک وطن دفاع کردند.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود انجام سه رویکرد را در مقطع فعلی ضروری برشمرد و گفت: وحدت و انسجام داخلی که موجب پیروزی انقلاب شد و می بایست پیوسته دنبال شود و مقوله اقتصاد و معیشت مردم باید به جد مورد توجه قرار گیرد کمااینکه اقتصاد اینک امنیت و سیاست و مسائل اجتماعی را تحت عنوان اقتصاد مقاومتی در خود جای داده است و دیگر رویکرد مهم نیز داشتن قدرت امنیتی و نظامی برای برقراری امنیت و آسایش در کشور عینیت می یابد.

رحمانی فضلی استان کردستان را دروازه ایران خواند و گفت: مردم این خطه مدافع فرهنگ و اعتقادات ایران هستند و بایستی جهش های بزرگی برای توسعه این استان داشته باشیم چنانچه نگاه دولت به این منطقه چنین است و نماینده دولت بایستی افرادی را در عرصه مدیریت به کارگیرند که مشی و روش اعتدالی را پیشه بگیرند چون افراط و تفریط مورد پذیرش هیچ دستگاهی نمی تواند باشد.

وی ظرفیت های کردستان را فراوان ذکر کرد و گفت: حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی از جمله اقداماتی است که بایستی استاندار با تشکیل گروهی جهت تامین منابع مالی سرمایه گذاران انجام دهد.

وی‌بکارگیری لفظ محروم را برای کردستان زیبنده ندانست و گفت: مردم این منطقه عزت مندانه زندگی می‌کنند و نباید در طرح و مطالبه مردم اینگونه ادبیات لحاظ شود. بایستی تصویری از توسعه و پیشرفت را در اذهان عمومی ایجاد کنیم و باشور و شوق و اراده در مسیر توسعه گام برداریم و نیز طرح توسعه استان را به جد پیگیری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز