خبرگزاری کار ایران

حاجی زاده خبر داد:

ثبت جهانی کوه «سبلان» در اردبیل با اولویت دنبال می شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۳۹۹

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: طرح ثبت جهانی کوه سبلان واقع در استان اردبیل با اولویت در سال جاری دنبال می شود.

به گزارش ایلنا، کریم حاجی زاده با اعلام این خبر تصریح کرد: کوه سبلان با ارتفاع چهار هزار و 811 متر سومین قله مرتفع کشور است.

وی با بیان اینکه کوه سبلان از دیرباز درتاریخ و فرهنگ ساکنان این استان جایگاه رفیعی داشته است، متذکر شد: کوه سبلان نه تنها به لحاظ غنای طبیعی بلکه به لحاظ غنای تاریخی نیز یکی از آثار برجسته در کشور است.

حاجی زاده افزود: کوه سبلان به عنوان شاخص‌ترین اثر طبیعی- فرهنگی قابلیت ثبت جهانی داشته و ضروری است مطالعات لازم جهت ثبت آن انجام شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: به منظور آغاز مطالعات ضروری است قرارداد با مشاور منعقد شود که با توجه به گستردگی این اثر طبیعی اعتبار مورد نیاز جهت مطالعه حداقل پنج میلیارد تومان است.

حاجی زاده با بیان اینکه اعتبار می بایست با مشارکت استان و سازمان میراث فرهنگی تامین شود، ادامه داد: در سال جاری اختصاص 700 میلیون تومان اعتبار استانی برای آغاز مطالعات در دستور کار قرار گرفته است و به همین میزان اعتبار نیز از سوی سازمان مرکزی تامین خواهد شد.

مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی تنها اثر ثبت جهانی در استان اردبیل است و با این وجود آثار دیگری در این استان قابلیت ثبت جهانی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز