خبرگزاری کار ایران

اشرف بروجردی مطرح کرد:

ساختمان فعلی مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان در خور شان استان نیست

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۰۲۲

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به اینکه رشت اولین کتابخانه ملی در کشور را داشته، گفت: ساختمان فعلی مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان در خور شان استان نیست.

به گزارش ایلنا از رشت، اشرف بروجردی در مراسم تودیع و معارفه مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان اظهار داشت: وابستگی و تعلق خاطر به سرزمینی که دارای فرهنگ بلند است افتخار ماست. رفتار سیاسی و مراودات اجتماعی، مبنای تولید سند برای نسل های آینده است و بنا به ابلاغیه و تاکید رئیس جمهوری ، مکاتبات اداری می بایست به آرشیو ملی منتقل شوند.

وی افزود:با خانم حساسخواه آشنایی قبلی نداشتم، ولی وزانت ،متانت و رویکرد علمی ایشان من را متقاعد کرد که ایشان می تواند گزینه خوبی برای این سازمان باشد.

بروجردی دربخش دیگری از سخنانش گفت: کتابخانه می تواند جایی برای استفاده از آموخته های دیگران باشد.همچنین کتابخانه می تواند جایی باشد برای تبادل اندیشه ها برای رفع مشکلات بشری. اگر تاریخ شفاهی فراموش شده باید احیا شود و اگر اسناد در حال نابودی و فراموشیست باید احیا شود.

وی فرهنگ را مانا و معرف ملت ها عنوان کرد و با بیان اینکه کارکرد علم نجات بشریت است، اظهار داشت: یکی از رویکردهای سازمان اسناد و کتابخانه ملی، فراهم آوردن فضایی برای حضور اندیشمندان و ترغیب آنان به تولید فکر و به اشتراک گذاری یافته های دانشی آنان است.

بروجردی با یادآوری تأسیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی خاطرنشان کرد: امروز سازمان اسناد و کتابخانه ملی به خود می بالد که وارث بزرگان است و مفتخریم که این سازمان، مملو از سرمایه های فرهنگی و اندیشه ای کشور است.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه رئیس جمهوری بر تولید، حفظ و نگهداری اسناد بعنوان یک خط مشی تاکید دارد، افزود: تاریخ شفاهی عرصه مدیریتی کشور ، باید نگاشته شود چون هیچ چیز مانند نوشتار ماندگار نیست.

وی با اشاره به اینکه رشت اولین کتابخانه ملی در کشور را داشته ساختمان فعلی مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان را در خور شان استان نداست و از استاندار گیلان ، شهردار و اعضای محترم شورای شهر رشت و خیرین استان خواست برای بهبود ساختمان و جایگاه مرکز گیلان توجه و اهتمام ویژه نمایند.

بروجردی از مسئولان گیلان خواست یاریگر و احیاءگر سازمان اسناد و کتابخانه ملی باشند چرا که پیشینه این استان، بگونه ای است که قدمت کتابخانه ملی رشت - با بیش از یک قرن - از کتابخانه پایتخت بیشتر و دارای پیشینه غنی فرهنگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز