خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

تمامی گردش مالی معادن، باید در استان‌های مبدا باشد

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۱۳۸

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تمامی حساب های بانکی و همچنین گردش مالی خرید و فروش معادن باید در استان‌های محل قرار گرفتن این معادن باشد.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، ناصر فغفوری در نخستین جلسه شورای معادن استان زنجان، با بیان اینکه استان هایی که دارای ذخایر معدنی هستند، باید از وجود این ذخایر بهره مند شوند، اظهار کرد: ضروری است تا دفاتر قانونی و مالی بهره برداران معادن و ذخایر معدنی نیز در همان استان مبدا باشد؛ به گونه ای که حوزه مالیاتی آنها در همان استان محاسبه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شورای معادن در استان ها بر اساس ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور تشکیل می شود، ابراز کرد: شورای معادن استان ها، ذیل شورای عالی معادن کشور و به ریاست استانداران در هر استان تشکیل خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه پس از استان اصفهان، زنجان دومین استان تشکیل دهنده شورای معادن است، خاطر نشان کرد: ترکیب اعضای این شورا متشکل از معاون امور عمرانی استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیر و عضو دارای حق رای شورا، مدیران کل منابع طبیعی، محیط زیست، روسای اتاق های بازرگانی و تعاون و برخی دیگر از مدیران استانی خواهد بود و دو نفر از نمایندگان مجلس استان نیز به عنوان اعضای ناظر در این شورا حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین به بیان برخی وظایف و اختیارات شورای معادن در استان ها پرداخت و گفت: صدور پروانه های بهره برداری معادن بزرگ، اعلام موافقت با محاسبه حقوق دولتی بر اساس استخراج واقعی معادن، پذیرش انصراف بهره برداران معادن و اعلام موافقت با درخواست اعمال تعطیلی معادن استان ها، بخشی از وظایف و اختیارات این شورا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز